Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6031 | ||||
Ders İsmi: | ROMATOLOJİK HASTALIKLARDA KANITA DAYALI UYGULAMALAR | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YASEMİN BURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Yasemin BURAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Romatizmal hastalıklarda rehabilitasyon değerlendirme ve kanıta dayalı güncel tedavi yaklaşımlarının öğrenilmesi |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında farklı romatizmal hastalıklar açısından fizyoterapi ve rehabilitasyonu ilgilendiren problemler ve bunların değerlendirilmesi ve çözümünde kullanılabilecek yöntemler tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Romatizmal hastalıklarda ortaya çıkabilecek belirtilere yönelik değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını öğrenir. 2) Farklı romatizmal hastalıklarda en uygun değerlendirme ve tedavi seçeneğine karar verir. 3) Romatizmal hastalıklarda hastalığa özgü değerlendirme ve fizyoterapi uygulamalarını yapar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnflamasyon | |
2) | Egzersizin Anti-inflamatuvar Rolü | |
3) | Romatizmal Hastalıkların Sınıflandırılması | |
4) | Romatizmal Hastalıklarda Kullanılan İlaçlar ve Fizyoterapi | |
5) | Romatizmal Hastalıkların Yönetiminde Multidisipliner Ekip Farklı Dönemlerdeki Hastaya Yaklaşım (Akut vs. Kronik) | |
6) | Eklem Dışı Tutulumlar ve Kanıta Dayalı Fizyoterapi Yaklaşımları Hastalığa Özgü Değerlendirme ve Uygulamalara Yönelik Klinik Çalışmalar ve Veri Analizi (Spondiloartropatiler) | |
7) | Hastalığa Özgü Değerlendirme ve Uygulamalara Yönelik Klinik Çalışmalar ve Veri Analizi (Romatoid Artrit) | |
8) | Arasınav | |
9) | Hastalığa Özgü Değerlendirme ve Uygulamalara Yönelik Klinik Çalışmalar ve Veri Analizi (Sistemik Lupus Eritamatozus) | |
10) | Hastalığa Özgü Değerlendirme ve Uygulamalara Yönelik Klinik Çalışmalar ve Veri Analizi (Skleroderma) | |
11) | Hastalığa Özgü Değerlendirme ve Uygulamalara Yönelik Klinik Çalışmalar ve Veri Analizi (Dermatomyozit) | |
12) | Hastalığa Özgü Değerlendirme ve Uygulamalara Yönelik Klinik Çalışmalar ve Veri Analizi (Fibromyalji ve Yumuşak Doku Romatizması) | |
13) | Hastalığa Özgü Değerlendirme ve Uygulamalara Yönelik Klinik Çalışmalar ve Veri Analizi (Çocukluk Çağı Romatizmal Hastalıkları) | |
14) | Hastalığa Özgü Değerlendirme ve Uygulamalara Yönelik Klinik Çalışmalar ve Veri Analizi (Çocukluk Çağı Romatizmal Hastalıkları) | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Çalışma ile ilgili güncel literatür. Recent literature on the study |
Diğer Kaynaklar: | Çalışma ile ilgili güncel literatür. Recent literature on the study |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 1 | 1 | |||||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 1 | 2 | |||||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 | 2 | 1 | ||||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 1 | ||||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 | ||||||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 2 | 1 | 1 | ||||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 3 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 1 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 2 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Uygulama | 6 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 150 |
Toplam İş Yükü | 210 |