Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6028 | ||||
Ders İsmi: | FİZYOTERAPİDE YAPAY ZEKA UYGULAMALARI | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YASEMİN BURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Yasemin BURAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yapay zeka konusunu anlamak, sağlık ve fizyoterapi uygulamalarında teknoloji ve yapay zeka yenilikleri kanıta dayalı olarak irdelemek, Türkiye’de yapay zekanın yeri ve var olan imkanların fizyoterapi ile birleştirilmesini araştırmak ve fizyoterapide yapay zeka içerikli projeler planlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Yapay zeka konularını anlamak, sağlık ve fizyoterapi uygulamalarındaki yenilikleri kanıta dayalı olarak irdelemek, Türkiye’de yapay zeka ve var olan imkanları araştırmak ve projeler planlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Fizyoterapide yapay zekanın önemini kavrar. 2) Fizyoterapi uygulamalarında yapay zeka yenilikleri bilir ve bu alandaki araştırmaları analiz eder. 3) Bir araştırma planlar, uygular, verilerini ve bulgularını sunar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriği hakkında bilgilendirme | |
2) | Yapay zeka tanımı: süreci, temel kuramlar, yaratıcılık, insan faktörleri, çevre faktörleri ve çeşitleri | |
3) | Sağlık sektöründe yapay zeka uygulamaları | |
4) | Fizyoterapide yapay zeka ve mobil teknolojilerin kullanımı | |
5) | Fizyoterapide yapay zeka ve sanal gerçeklik | |
6) | Nörolojik fizyoterapide yapay zeka ve yenilikler | |
7) | Nörolojik fizyoterapide yapay zeka ve yenilikler | |
9) | Ortopedik fizyoterapide yapay zeka ve yenilikler | |
10) | Sporda fizyoterapide yapay zeka ve yenilikler | |
11) | Kardiyopulmoner fizyoterapide yapay zeka ve yenilikler | |
12) | Koruyucu fizyoterapi uygulamalarında yapay zeka ve yenilikler | |
13) | Fizyoterapi eğitiminde yapay zeka | |
14) | Proje geliştirme | |
15) | Final | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson 2. Milson, M & Wilemon, D (2007) The strategy of Managing ınnovation and Technology, Prentice Hall 3. Tarakçı, E & Tarakçı D (2019) Rehabilitasyonda Teknoloji, İstanbul Tıp Kitabevi 4. Güncel literatür ve e-kaynaklar |
Diğer Kaynaklar: | 1. Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson 2. Milson, M & Wilemon, D (2007) The strategy of Managing ınnovation and Technology, Prentice Hall 3. Tarakçı, E & Tarakçı D (2019) Rehabilitasyonda Teknoloji, İstanbul Tıp Kitabevi 4. Güncel literatür ve e-kaynaklar |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 3 | ||||||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 | ||||||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 2 | ||||||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 | 3 | |||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 | 2 | |||||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 3 | 2 | |||||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 3 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 3 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 2 |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 144 |
Toplam İş Yükü | 189 |