Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FZY6028
Ders İsmi: FİZYOTERAPİDE YAPAY ZEKA UYGULAMALARI
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YASEMİN BURAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Yasemin BURAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yapay zeka konusunu anlamak, sağlık ve fizyoterapi uygulamalarında teknoloji ve yapay zeka yenilikleri kanıta dayalı olarak irdelemek, Türkiye’de yapay zekanın yeri ve var olan imkanların fizyoterapi ile birleştirilmesini araştırmak ve fizyoterapide yapay zeka içerikli projeler planlamaktır.
Dersin İçeriği: Yapay zeka konularını anlamak, sağlık ve fizyoterapi uygulamalarındaki yenilikleri kanıta dayalı olarak irdelemek, Türkiye’de yapay zeka ve var olan imkanları araştırmak ve projeler planlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Fizyoterapide yapay zekanın önemini kavrar.
2) Fizyoterapi uygulamalarında yapay zeka yenilikleri bilir ve bu alandaki araştırmaları analiz eder.
3) Bir araştırma planlar, uygular, verilerini ve bulgularını sunar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriği hakkında bilgilendirme
2) Yapay zeka tanımı: süreci, temel kuramlar, yaratıcılık, insan faktörleri, çevre faktörleri ve çeşitleri
3) Sağlık sektöründe yapay zeka uygulamaları
4) Fizyoterapide yapay zeka ve mobil teknolojilerin kullanımı
5) Fizyoterapide yapay zeka ve sanal gerçeklik
6) Nörolojik fizyoterapide yapay zeka ve yenilikler
7) Nörolojik fizyoterapide yapay zeka ve yenilikler
9) Ortopedik fizyoterapide yapay zeka ve yenilikler
10) Sporda fizyoterapide yapay zeka ve yenilikler
11) Kardiyopulmoner fizyoterapide yapay zeka ve yenilikler
12) Koruyucu fizyoterapi uygulamalarında yapay zeka ve yenilikler
13) Fizyoterapi eğitiminde yapay zeka
14) Proje geliştirme
15) Final
15) Final
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson
2. Milson, M & Wilemon, D (2007) The strategy of Managing ınnovation and Technology, Prentice Hall
3. Tarakçı, E & Tarakçı D (2019) Rehabilitasyonda Teknoloji, İstanbul Tıp Kitabevi
4. Güncel literatür ve e-kaynaklar
Diğer Kaynaklar: 1. Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson
2. Milson, M & Wilemon, D (2007) The strategy of Managing ınnovation and Technology, Prentice Hall
3. Tarakçı, E & Tarakçı D (2019) Rehabilitasyonda Teknoloji, İstanbul Tıp Kitabevi
4. Güncel literatür ve e-kaynaklar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 3
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 2
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 2
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 2 3
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1 2
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar 3 2
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 3
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 3
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 1
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 2
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar 2
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 144
Toplam İş Yükü 189