Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6027 | ||||
Ders İsmi: | BARİATRİK CERRAHİ VE OBEZİTEDE FİZYOTERAPİ REHABİLİTASYON | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YASEMİN BURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç.Dr. Yasemin Buran Çırak | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fizyoterapistlerin obezite alanında uzmanlaşmaları için obezitenin yapısını eşlik eden hastalıkları, değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarını, bariyatrik cerrahide fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını öğretmek. |
Dersin İçeriği: | Obezite, obezitenin değerlendirilmesi, çocuk ve adolesanlarda obezite, obeziteye tedavi yaklaşımları; tıbbi beslenme tedavisi, egzersiz tedavisi, bilişsel davranışçı tedavi, farmakolojik tedavi, cerrahi tedavi, bariyatrik cerrahide fizyoterapi ve rehabilitasyon, obezite merkezleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Obezite, obeziteye eşlik eden hastalıklar, çocuk ve adolesanlarda obezite konularında bilgi sahibi olur 2) Obezitede risk analizi ve değerlendirme konularında bildi sahibidir ve uygulama yapar 3) Obezitede tedavi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur. 4) Obezitede egzersiz programı planlar ve uygular. 5) Bariyatrik cerrahi hastalarında değerlendirme ve fizyoterapi programını planlar ve uygular. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Obezite | |
2) | Obezitenin değerlendirilmesi, risk analizi | |
3) | Çocukluk çağı ve adolesanlarda obezite | |
4) | Obeziteye eşlik eden hastalıklar | |
5) | Obezitenin sistemler üzerine etkisi | |
6) | Obezitede tıbbi beslenme tedavisi | |
7) | Obezitede egzersiz tedavisi | |
8) | Obezitede bilişsel davranışçı tedavi | |
9) | Obezitede farmakolojik tedavi | |
10) | Obezitede farmakolojik tedavi | |
11) | Bariyatrik cerrahi yöntemleri | |
12) | Bariyatrik cerrahi öncesi ve sonrası hasta değerlendirme | |
13) | Bariyatrik cerrahide fizyoterapi ve rehabilitasyon | |
14) | Obezite merkezleri | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları paylaşılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Güncel literatür tarama |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 3 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 3 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 2 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 1 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 3 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 2 |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 78 |
Ödevler | 13 | 78 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 201 |