Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FZY6026
Ders İsmi: KÖK HÜCRE TEDAVİSİ VE FİZYOTERAPİ REHABİLİTASYON
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YASEMİN BURAN
Dersi Veren(ler): Doç.Dr. Yasemin Buran Çırak
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Fizyoterapistlere kök hücre tanımı, kök hücrelerin kullanım alanları, kök hücre tedavi uygulamalarını öğretmek, kök hücre tedavilerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarının planlaması ve uygulamasını öğretmek, kök hücre tedavilerinin geleceği hakkında fikir oluşturmaktır.
Dersin İçeriği: Kök hücre tanımı, kök hücrelerin kullanım alanları, kök hücre tedavi uygulamaları, kök hücre tedavilerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları, kök hücre tedavilerinin geleceği

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kök hücre tanımı, kök hücrelerin kullanım alanları, kök hücre tedavi uygulamalarını bilir.
2) Kök hücre tedavilerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon planlar ve uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kök hücre tanımı, kök hücre tipleri ve kaynakları
2) Kök hücrelerin kendini yenileme kapasiteleri, embriyonik kök hücrelerin farklılaşması
3) Farklılaşmış kök hücrelerin kullanım alanları
4) Kök Hücre ile tedavi edilen hastalıklar
5) Kök Hücre ile tedavi edilen hastalıklar
6) Kök hücre tedavi uygulamaları
7) Kök hücre tedavi uygulamaları
8) Ara sınav
9) Kök hücre tedavi uygulamaları
10) Kök hücre tedavilerine özgü değerlendirme
11) Kök hücre tedavilerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon
12) Kök hücre tedavilerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon
13) Kök hücre tedavilerinin geleceği
14) Kök hücre tedavileri üzerinde yapılan etik tartışmalar
15) Final
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları paylaşılacaktır
Diğer Kaynaklar: 1. Kök Hücre Araştırmalarında Güncel Kavramlar, Meral Beksaç, Sahir Çörtoğlu, Emin Kansu, Mehmet Öztürk, Ankara : TÜBA, 2004.
2. Handbook Of Stem Cells [Electronic Resource], edited by Robert P. Lanza, Boston, MA : Elsevier Academic, 2004.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 1 1
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 1 1
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 1 1
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 1 1
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1 1
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar 1 1
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 1
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 1
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 1
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 1
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar 1
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 78
Sunum / Seminer 13 78
Ara Sınavlar 1 2
Final 2 4
Toplam İş Yükü 201