Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6026 | ||||
Ders İsmi: | KÖK HÜCRE TEDAVİSİ VE FİZYOTERAPİ REHABİLİTASYON | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YASEMİN BURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç.Dr. Yasemin Buran Çırak | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fizyoterapistlere kök hücre tanımı, kök hücrelerin kullanım alanları, kök hücre tedavi uygulamalarını öğretmek, kök hücre tedavilerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarının planlaması ve uygulamasını öğretmek, kök hücre tedavilerinin geleceği hakkında fikir oluşturmaktır. |
Dersin İçeriği: | Kök hücre tanımı, kök hücrelerin kullanım alanları, kök hücre tedavi uygulamaları, kök hücre tedavilerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları, kök hücre tedavilerinin geleceği |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kök hücre tanımı, kök hücrelerin kullanım alanları, kök hücre tedavi uygulamalarını bilir. 2) Kök hücre tedavilerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon planlar ve uygular. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kök hücre tanımı, kök hücre tipleri ve kaynakları | |
2) | Kök hücrelerin kendini yenileme kapasiteleri, embriyonik kök hücrelerin farklılaşması | |
3) | Farklılaşmış kök hücrelerin kullanım alanları | |
4) | Kök Hücre ile tedavi edilen hastalıklar | |
5) | Kök Hücre ile tedavi edilen hastalıklar | |
6) | Kök hücre tedavi uygulamaları | |
7) | Kök hücre tedavi uygulamaları | |
8) | Ara sınav | |
9) | Kök hücre tedavi uygulamaları | |
10) | Kök hücre tedavilerine özgü değerlendirme | |
11) | Kök hücre tedavilerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon | |
12) | Kök hücre tedavilerinde fizyoterapi ve rehabilitasyon | |
13) | Kök hücre tedavilerinin geleceği | |
14) | Kök hücre tedavileri üzerinde yapılan etik tartışmalar | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları paylaşılacaktır |
Diğer Kaynaklar: | 1. Kök Hücre Araştırmalarında Güncel Kavramlar, Meral Beksaç, Sahir Çörtoğlu, Emin Kansu, Mehmet Öztürk, Ankara : TÜBA, 2004. 2. Handbook Of Stem Cells [Electronic Resource], edited by Robert P. Lanza, Boston, MA : Elsevier Academic, 2004. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 1 | 1 | |||||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 1 | 1 | |||||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 | 1 | |||||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 1 | 1 | |||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 | 1 | |||||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 | 1 | |||||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 1 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 1 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 1 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 78 |
Sunum / Seminer | 13 | 78 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 201 |