Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6024 | ||||
Ders İsmi: | EGZERSİZ VE MİKROBİYATA | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YASEMİN BURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç.Dr. Yasemin Buran Çırak | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fizyoterapistlere bağırsak mikrobiyotasını, mikrobiyotanın vücut ile ilişkisini tanıtmak, egzersiz türlerinin mikrobiyota üzerinde etkisini ve sporcularda mikrobiota-egzersiz ilişkisini öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Bağırsak mikrobiyotası; mikrobiyotanın çeşitli çevresel koşullar (beslenme, egzersiz, stres, doğum şekli, vb.)ile ilişkisi, mikrobiyota çeşitliliği; metabolik, immün sistem ve bağışıklık sistemini ilişkileri; Mikrobiyota, akut ve kronik egzersiz, dayanıklılık egzersizleri, aerobik egzersiz; mikrobiyota ve egzersiz performansı, mikrobiyata ve sporcu ilişkileri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bağırsak mikrobiyotasını,mikrobiyotanın çeşitli çevresel koşullar, metabolik, immün sistem ve bağışıklık sistemi ilişkisini bilir 2) Mikrobiyata egzersiz ilişkisini bilir 3) Egzersiz türlerinin mikrobiyotaya etkisini bilir 4) Sporcuda mikrobiyotanın etkisini bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bağırsak mikrobiyotası | |
2) | Mikrobiyota çeşitliliği | |
3) | Mikrobiyota ve çevresel faktörler | |
4) | Mikrobiyota, metabolik ve immün sistem ilişkisi | |
5) | Mikrobiyota ve endokrin sistem ilişkisi | |
6) | Mikrobiyota ve egzersiz ilişkisi | |
7) | Akut ve kronik egzersiz | |
8) | Ara sınav | |
9) | Dayanıklılık Egzersizleri | |
10) | Aerobik egzersiz | |
11) | Aerobik egzersiz | |
12) | Mikrobiyota ve egzersiz performansı | |
13) | Mikrobiyota ve egzersiz performansı | |
14) | Mikrobiyata ve sporcu | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları paylaşılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Güncel literatür tarama |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 3 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 1 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 2 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 1 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 3 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 2 |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 78 |
Sunum / Seminer | 13 | 78 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 201 |