Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6022 | ||||
Ders İsmi: | SAĞLIKLI YAŞLANMA VE FİZİKSEL AKTİVİTE | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YASEMİN BURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç.Dr. Yasemin Buran Çırak | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yaşın ilerlemesi ile birlikte meydana gelen fizyolojik değişiklikleri açıklamak, fiziksel aktivitenin yaşlanmaya etkisini araştırmak, sağlıklı ve özürlü yaşlılar için gerekli değerlendirme, egzersiz ve fiziksel aktivite programları konusundaki uygulamaların kavranmasını sağlamak, sağlıklı yaşlanma ve yaşam kalitesini arttırmak için fiziksel aktivitenin önemi konusunda öğrenciyi bilinçlendirmektir. |
Dersin İçeriği: | Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler, Fonksiyonel değerlendirme yöntemleri ve egzersiz uygulamaları, fiziksel aktivite programları, yaşlılıkta çevresel düzenlemeler ve sağlık politikaları, gelişimsel yetersizliği olan yaşlılar, yaşlanma ve yaşam kalitesi, |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yaşlanma ile meydana gelen sistemik değişiklikleri tanımlar ve fiziksel aktivite yaklaşımlarıyla ilişkilendirir. 2) Yaşlanma ile oluşabilecek çeşitli problemlerde kişilerin fizyolojik cevapları ile ilgili bilgi edinir. 3) Geriatrik hasta değerlendirmesi, hastaların problemlerinin tanımlanması ve yorumlanması konusunda deneyim kazanır. 4) Uygun tedavi yaklaşımlarını ve fiziksel aktivite programlarını planlar ve uygular 5) Geriatride görülen çeşitli hastalıklarda yaşlı bakımını sağlayan diğer sağlık personeli ile multidisipliner çalışma becerisi kazanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriği hakkında bilgilendirme | |
2) | Yaşlanma ile ilgili tanımlar, Rehabilitasyon demografisi için yaşlanan nüfusun etkileri, yaşlılarda mortalite ve morbidite | |
3) | Yaşlanma ile ortaya çıkan kas iskelet sistemi değişiklikleri | |
4) | Yaşlanma ile ortaya çıkan sinir sistemi değişiklikleri | |
5) | Yaşlanma ile postür ve motor kontrol etkilenimi | |
6) | Yaşlanma ile ortaya çıkan kardiyopulmoner sistem etkilenimi | |
7) | Yaşlılarda fonksiyonel değerlendirme ölçütleri | |
8) | Arasınav | |
9) | Yaşlılarda egzersiz uygulamaları | |
10) | Yaşlılarda çevresel düzenlemeler | |
11) | Yaşlanma ve sağlık politikaları | |
12) | Gelişimsel yetersizliği olan yaşlılar | |
13) | Yaşlanma ve yaşam kalitesi | |
14) | Alzheimer ve egzersiz | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları paylaşılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Guccione AA. GeriatricPhysicalTherapyKaufmann TL. GeriatricRehabilitation Manual. Churchill Livingstone,1999 2. Rose SS, Branch EF. TheGeriatricPatient: CommonProblemsandApproachestoRehabilitation Management (Hardcover). TheHaworth Pres, 1989. 3. Güncel literatür taraması |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 1 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 3 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 3 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 78 |
Ödevler | 13 | 78 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 201 |