Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6021 | ||||
Ders İsmi: | FİZİKSEL UYGUNLUK TESTLERİ-TEORİKTEN KLİNİĞE | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YASEMİN BURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Yasemin BURAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere sağlıklı kişilerde ve kas iskelet sistemini ilgilendiren hastalıklarda uygulanan fiziksel uygunluk testleri hakkında bilgi kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Sağlıklı kişiler ve hastalarda fiziksel aktivite ve fonksiyonel egzersiz kapasitesinin belirlenmesinde kullanılan fiziksel uygunluk testleri. Test sonuçlarını değerlendirmek ve yorumlamak. Sporcuda performans değerlendirmek için hangi testlerin kullanılacağını belirlemek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlıklı kişiler ve hastalarda fiziksel aktivite ve fonksiyonel egzersiz kapasitesinin belirlenmesinde kullanılan fiziksel uygunluk testlerini belirleyebilecek. 2) Fiziksel uygunluk testlerini uygulayacak, alınan sonuçları değerlendirebilecek ve yorumlayabilecek. 3) Sporcuda performans değerlendirmek için hangi testlerin kullanılacağını belirleyecek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fiziksel uygunluk testlerine fizyolojik yanıtlar | |
2) | Fiziksel uygunluk testlerinin temel prensipleri | |
3) | Fiziksel uygunluk testleri sırasında dikkat edilecek konular | |
4) | Fiziksel uygunluk testine akut kardiyopulmoner cevaplar | |
5) | Fiziksel uygunluk testlerinde kullanılan ekipmanlar | |
6) | Fiziksel uygunluk testlerinde kullanılan ekipmanlar | |
7) | Fiziksel uygunluk sırasında güvenlik konuları ve riskler | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Fiziksel uygunluk testi modaliteleri | |
10) | Fiziksel uygunluk testi modaliteleri | |
11) | Fiziksel uygunluk testi modaliteleri | |
12) | Fiziksel uygunluk testlerinin yorumlanması | |
13) | Fiziksel uygunluk testlerinin yorumlanması | |
14) | Fiziksel uygunluk testlerinin yorumlanması | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Literatür, WOS, Pubmed |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 | 2 | 2 | ||||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 1 | 2 | 2 | ||||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 2 | ||||||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 1 | 1 | |||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 2 | 2 | 2 | ||||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 | 2 | |||||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 2 |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 150 |
Toplam İş Yükü | 198 |