Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6019 | ||||
Ders İsmi: | TRANSPLANTASYONDA FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YASEMİN BURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Yasemin BURAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Maksimal ve submaksimal egzersiz testine olan fizyolojik yanıtları, egzersiz testi yöntem ve protokollerini, egzersiz testlerinin seçimi, uygulanması ve sonuçlarının değerlendirilmesini kapsamlı olarak incelemektir. |
Dersin İçeriği: | Bu dersi tamamlayan öğrenci, doku ve organ bağışı ve doku ve organ nakli ile ilgili yasa ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. Organ yetmezliği ve organ transplantasyonunda fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını öğrenir. Organ bağışı hakkındaki yasa ve yönetmelikleri öğrenir, Organ nakli ile ilgili yasa ve yönetmelikleri öğrenir. Organ yetmezliğinde fizyoterapi-rehabilitasyon uygulamalarını öğrenir. Organ transplantasyonunda fizyoterapi-rehabilitasyon uygulamalarını öğrenir ve güncel literatüre hakim olur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Farklı yaş gruplarındaki sağlıklı kişilerde organ transplantasyonlarında monitorizasyon, egzersiz testinin ve fizyoterapi uygulamalarının endikasyon ve kontraendikasyonları konularını kavrar 2) Organ bağışı hakkındaki yasa ve yönetmelikleri öğrenir 3) Organ yetmezliğinde fizyoterapi-rehabilitasyon uygulanmasını öğrenir ve sonuçlarını değerlendirir. 4) Farklı yaş grupları ve klinik koşullarda organ transplantasyon süreçlerini öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Organ bağışı ve organ nakli; tarihçe, yasa, yönetmelik ve istatistikler | |
2) | Solid organ, kompozit organ, doku organ transplantasyonları | |
3) | İmmunsupresif tedavi ve komplikasyonları | |
4) | Böbrek transplantasyonu ve fizyoterapisi | |
5) | Böbrek transplantasyonu ile ilgili güncel literatür tartışması | |
6) | Karaciğer transplantasyonu ve fizyoterapisi | |
7) | Karaciğer transplantasyonu ile ilgili literatür tartışma | |
8) | Arasınav | |
9) | Akciğer transplantasyonu ve fizyoterapisi | |
10) | Ventriküler destek cihazları ve Kalp transplantasyonunda fizyoterapi | |
11) | Kalp transplantasyonu ile ilgili literatür tartışma | |
12) | Kalp transplantasyonu ile ilgili literatür tartışma | |
13) | Transplantasyon ve yaşam kalitesi | |
14) | Transplantasyon sonrası iş-uğraşı terapisi ve sportif aktiviteler | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Introduction To Organ Transplantation: 2nd Edition Hardcover June 7, 2012 by Nadey S. Hakim Kidney Transplantation - Principles and Practice: Expert Consult - Online and Print, 7e by Peter Morris MD PhD FRS FRCS and Stuart J. Knechtle MD FACS |
Diğer Kaynaklar: | Transplantation of the Liver: Expert Consult - Online and Print, 3eFeb 11, 2015 by Ronald W. Busuttil MD PhD and Goran B. Klintmalm MD PhD Heart Transplantation: Indications and Contraindications, Procedures and Complications (Cardiology Research and Clinical Developments) Hardcover January 1, 2009 by Catherine T. Fleming (Author) |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 1 | 1 | 1 | ||||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 | 3 | 1 | 1 | |||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 | 1 | 1 | ||||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 1 | 1 | 1 | ||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 | 1 | 2 | 1 | |||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 | 1 | 1 | ||||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 1 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 1 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 2 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 80 |
Toplam İş Yükü | 128 |