Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FZY6017
Ders İsmi: SPORCULARDA İLERİ PERFORMANS ANALİZİ
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. GÜL DENİZ YILMAZ YELVAR
Dersi Veren(ler): Doç.Dr. Yasemin Buran Çırak
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders kapsamında sporcularda spora dönüş, performans değerlendirmesi, mevcut performansın çeşitli testlerle ölçülmesi, hedeflere göre sporcu için özel bütünsel programlar tasarlanması, endurans ve performans bozukluklarının değerlendirilmesi ve tedavi prensipleri ele alınmaktadır
Dersin İçeriği: Sporcularda performans analizinden elde edilen verileri yorumlama ve kararlar verme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sporcularda performans analizi değerlendirilmesi
2) Bütünsel programların tasarlanmasını ve kanıta dayalı uygulanması
3) Tedavi prensiplerini şekillendirmesi
4) Fizyoterapi programını literatür ile tartışabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sportif performansa ilişkin temel kavramlar
2) Anaerobik uygunluk testleri, değerlendirmesi ve uygulama çalışmaları
3) Kassal kuvvet testleri, değerlendirmesi ve uygulama çalışmaları
4) Vücut kompozisyonu ölçüm yöntemleri, değerlendirmesi ve uygulama çalışmaları
5) Esneklik ölçüm yöntemleri, değerlendirmesi ve uygulama çalışmaları
6) Çeviklik testleri, değerlendirmesi ve uygulama çalışmaları
7) Hız testleri, değerlendirmesi ve uygulama çalışmaları
8) Ara sınav
9) Anaerobik uygunluk testleri, anaerobik uygunluğun değerlendirilmesi ve uygulama çalışmaları
10) Denge testleri, reaksiyon zamanı testleri, değerlendirmesi ve uygulama çalışmaları
11) Sporda beceri testleri, antropometrik testler ve uygulama çalışmaları
12) Sportif performans testleri, sonuçları etkileyen faktörler ve testin durdurulması gerektiren durumlar
13) Bireysel ve takım sporlarında uygulanan performans testleri
14) Branşlara özgü test protokolleri, testin güvenilirliği ve geçerliliği
15) Final
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları paylaşılacaktır.
Diğer Kaynaklar: Pubmed, Cochrane, WOS

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2 2 2 2
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 2 2 2 2
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 3 3 3 3
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 3 3 3 3
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1 1 1 1
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar 2 2 2 2
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 2 2 2 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 2
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 3
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 3
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar 2
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 84
Ödevler 14 84
Ara Sınavlar 1 2
Final 2 4
Toplam İş Yükü 213