Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6015 | ||||
Ders İsmi: | ORTOPEDİK REHABİLİTASYONDA KANITA DAYALI UYGULAMALAR-ALT ÇEYREK | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜL DENİZ YILMAZ YELVAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç.Dr. Yasemin Buran Çırak | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ortopedik fizyoterapi ve rehabilitasyon tekniklerinin prensiplerini gözden geçirmek, kas-iskelet sistemi bozukluklarına yol açan spesifik patolojilerde fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını |
Dersin İçeriği: | Ortopedik rehabilitasyonda kanıta dayalı egzersiz programı oluşturabilme, geliştirebilme ve uygulayabilmeyi içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ortopedik rehabilitasyonda farklı tekniklerin değerlendirilmesi ve uygulanması 2) Kanıta dayalı tedavi programı oluşturabilme 3) Fizyoterapi programını literatür ile tartışabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Egzersiz tedavisinin genel prensipleri | |
2) | Kanıta dayalı uygulama prensipleri | |
3) | Ortopedik fizyoterapide kas kuvvetlendirme ve endurans egzersizleri ve kanıta dayalı uygulaması | |
4) | Ortopedik fizyoterapide germe egzersizleri ve kanıta dayalı uygulaması | |
5) | Ortopedik fizyoterapide gevşeme egzersizleri ve kanıta dayalı uygulaması | |
6) | Ortopedik fizyoterapide propriosepsiyon egzersizleri ve kanıta dayalı uygulaması | |
7) | Olgu sunumları | |
8) | Arasınav | |
9) | Ortopedik fizyoterapide kardiyorespiratuar endurans egzersizleri ve kanıta dayalı uygulaması | |
10) | Ortopedik fizyoterapide su içi egzersizleri ve kanıta dayalı uygulaması | |
11) | Ortopedik fizyoterapide açık kapalı kinetik halka egzersizleri ve kanıta dayalı uygulaması | |
12) | Ortopedik fizyoterapide izokinetik ve pliometrik egzersizleri ve kanıta dayalı uygulaması | |
13) | Ortopedik fizyoterapide nöromusküler stabilizasyon egzersizleri ve kanıta dayalı uygulaması | |
14) | Ortopedik fizyoterapide kanıta dayalı egzersiz programı geliştirebilme | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları paylaşılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Pubmed, Cochrane, WOS |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 | 2 | 2 | ||||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 3 | 3 | 3 | ||||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 | 1 | 1 | ||||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 | 2 | 2 | ||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 3 | 3 | 3 | ||||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 | 1 | 1 | ||||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 3 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 3 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 84 |
Proje | 13 | 78 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 207 |