Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FZY6012
Ders İsmi: KRONİK HASTALIKLARDA FİZİKSEL AKTİVİTE VE EGZERSİZ
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YASEMİN BURAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Yasemin BURAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kronik hastalıklarda fiziksel aktivite konusu kapsamlı olarak incelenecektir.
Dersin İçeriği: Fiziksel aktivite tanımı ve önemi. Farklı kronik hastalıklarda fiziksel aktivite değerlendirme yöntemleri ve bu hastalıklarda fiziksel aktiviteyi artırıcı yöntemler, olgu örnekleri üzerinden tartışma

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kronik hastalıklarda fiziksel aktivitenin önemini kavrar
2) Farklı kronik hastalıklardaki fiziksel aktivite değerlendirme yöntemleri hakkında inceleme yapar.
3) Farklı kronik hastalıklardaki fiziksel aktivite düzeyini arttırma stratejileri konusunda ayrıntılı sorgulama yapar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriği hakkında bilgi
2) Göğüs Hastalıklarında Fiziksel Aktivite
3) Kronik Kardiyovasküler Hastalıklarda Fiziksel Aktivite
4) Kronik Böbrek Hastalıklarında Fiziksel Aktivite
5) Nörolojik Hastalıklarda Fiziksel Aktivite
6) Endokrin ve Metabolizma Hastalıklarında Fiziksel Aktivite
7) Psikiyatrik Hastalıklarda Fiziksel Aktivite
8) Ara sınav
9) Kronik Gastoenterolojik Hastalıklarda Fiziksel Aktivite
10) Gebelik-Post Partum ve Menapoz Döneminde Fiziksel Aktivite
11) Enfeksiyon Hastalıklarında Fiziksel Aktivite
12) Ortopedik Problemlerde Fiziksel Aktivite
13) Olgu Örnekleri
14) Olgu Örnekleri
15) Final
16) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. ACSM's Exercise Management for Persons with Chronic Diseases and Disabilities. 2nd ed. United States: Human Kinetics; 2003.
Diğer Kaynaklar: 1. ACSM's Exercise Management for Persons with Chronic Diseases and Disabilities. 2nd ed. United States: Human Kinetics; 2003.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 1 2 2
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 2 2 2
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 2 1 1
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 1 1 1
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1 1
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar 2 1 1
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 2 2 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 1
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 2
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 2
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar 1
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 1

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 130
Sunum / Seminer 1 10
Toplam İş Yükü 188