Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6012 | ||||
Ders İsmi: | KRONİK HASTALIKLARDA FİZİKSEL AKTİVİTE VE EGZERSİZ | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YASEMİN BURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Yasemin BURAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kronik hastalıklarda fiziksel aktivite konusu kapsamlı olarak incelenecektir. |
Dersin İçeriği: | Fiziksel aktivite tanımı ve önemi. Farklı kronik hastalıklarda fiziksel aktivite değerlendirme yöntemleri ve bu hastalıklarda fiziksel aktiviteyi artırıcı yöntemler, olgu örnekleri üzerinden tartışma |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kronik hastalıklarda fiziksel aktivitenin önemini kavrar 2) Farklı kronik hastalıklardaki fiziksel aktivite değerlendirme yöntemleri hakkında inceleme yapar. 3) Farklı kronik hastalıklardaki fiziksel aktivite düzeyini arttırma stratejileri konusunda ayrıntılı sorgulama yapar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriği hakkında bilgi | |
2) | Göğüs Hastalıklarında Fiziksel Aktivite | |
3) | Kronik Kardiyovasküler Hastalıklarda Fiziksel Aktivite | |
4) | Kronik Böbrek Hastalıklarında Fiziksel Aktivite | |
5) | Nörolojik Hastalıklarda Fiziksel Aktivite | |
6) | Endokrin ve Metabolizma Hastalıklarında Fiziksel Aktivite | |
7) | Psikiyatrik Hastalıklarda Fiziksel Aktivite | |
8) | Ara sınav | |
9) | Kronik Gastoenterolojik Hastalıklarda Fiziksel Aktivite | |
10) | Gebelik-Post Partum ve Menapoz Döneminde Fiziksel Aktivite | |
11) | Enfeksiyon Hastalıklarında Fiziksel Aktivite | |
12) | Ortopedik Problemlerde Fiziksel Aktivite | |
13) | Olgu Örnekleri | |
14) | Olgu Örnekleri | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. ACSM's Exercise Management for Persons with Chronic Diseases and Disabilities. 2nd ed. United States: Human Kinetics; 2003. |
Diğer Kaynaklar: | 1. ACSM's Exercise Management for Persons with Chronic Diseases and Disabilities. 2nd ed. United States: Human Kinetics; 2003. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 1 | 2 | 2 | ||||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 | 2 | 2 | ||||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 2 | 1 | 1 | ||||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 1 | 1 | 1 | ||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 | 1 | |||||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 2 | 1 | 1 | ||||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 | 2 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 1 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 2 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 2 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 130 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 188 |