Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6010 | ||||
Ders İsmi: | PALYATİF BAKIMDA FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON UYGULAMALARI | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YASEMİN BURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Yasemin BURAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Palyatif bakım sürecinde palyatik bakım gereken hasta ve ailesinde fiziksel, psikiyatrik, manevi, sosyal, ve ekonomik sorunların tanımlanması, bakım süreci, yas dönemiyle etkin baş etme yöntemlerinin uygulanması, palyatif bakımda fizyoterapi planlanması ve kanıta dayalı uygulamalar, klinik karar verme, palyatif bakımın ülkemiz ve dünyadaki durumu gibi konularını tartışmaktır. |
Dersin İçeriği: | Palyatif bakımın temel kavram ve ilkeleri, Türkiye ve Dünyada palyatif bakım, palyatif bakımda fizyoterapi ve fizyoterapistin rolü, palyatif bakımda semptom yönetimi, yas dönemiyle baş etme yöntemleri, erişkin ve pediatrik hastada palyatif bakım. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Palyatif bakımın temel kavram ve ilkelerini, ekip çalışmasının önemini kavrar. 2) Palyatif bakımda semptom değerlendirme ve tedavisinde kanıta dayalı uygulamalar eşiğinde bilgi ve becerisi artar. 3) Ülkemiz ve dünyadaki palyatif bakım uygulamalarını karşılaştırarak yorumlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriği hakkında bilgi | |
2) | Palyatif bakımda temel kavram ve ilkeler | |
3) | Türkiye ve dünyada palyatif bakım | |
4) | Palyatif bakımda ekip fizyoterapinin rolü | |
5) | Palyatif bakımda fizyoterapinin endikasyonları ve kontraendikasyonları | |
6) | Palyatif bakımda semptom tedavisi: Ağrı | |
7) | Palyatif bakımda semptom tedavisi: Dispne | |
8) | Ara sınav | |
9) | Palyatif bakımda semptom tedavisi: Yorgunluk | |
10) | Palyatif bakımda semptom tedavisi: Psikolojik problemler | |
11) | Organ yetmezliği ve palyatif bakım | |
12) | Kanser ve palyatif bakım | |
13) | Erişkin hastalarda palyatif bakım | |
14) | Pediatrik hastalarda palyatif bakım | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Physical Therapy in Palliative Care: From Symptom Control to Quality of Life: A Critical Review. Indian J Palliat Care. 2010 Sep-Dec; 16(3): 138 146. 2. CME Resource/NetCE, Lori Alexander :Palliative Care and Pain Management at the End of Life,2012 3. Linda Verede Seaman :Symptom Management Algorithms: A Handbook for Palliative Care, 2008 |
Diğer Kaynaklar: | 1. Physical Therapy in Palliative Care: From Symptom Control to Quality of Life: A Critical Review. Indian J Palliat Care. 2010 Sep-Dec; 16(3): 138 146. 2. CME Resource/NetCE, Lori Alexander :Palliative Care and Pain Management at the End of Life,2012 3. Linda Verede Seaman :Symptom Management Algorithms: A Handbook for Palliative Care, 2008 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 | 1 | 3 | ||||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 | 1 | 2 | ||||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 2 | 2 | 2 | ||||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 1 | 1 | 1 | ||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 2 | 2 | 1 | ||||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 | 1 | |||||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 3 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 2 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 130 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 188 |