Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6009 | ||||
Ders İsmi: | SİGARA BIRAKTIRMA YÖNTEMLERİ | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YASEMİN BURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç.Dr. Yasemin Buran Çırak | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fizyoterapistlere bağımlılık türleri ve sigara bağımlılığı, sigarayı bırakma yötemleri hakkında bilgi vermek, bağımlı bireyle iletişim, değerlendirme, egzersiz ve spor programları planlama ve uygulama becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bağımlılık çeşitleri ve sigara bağımlılığı, bağımlı bireylerle iletişim, sigara bıraktırma yöntemleri; destekleyici, farmakolojik yaklaşımlar, egzersiz ve spor, çocuk ve gençlerde sigaraya başlamayı önleme ve bıraktırma. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bağımlılık türleri ve sigara bağımlılığı hakkında bilgi sahibi olur. 2) Bağımlı bireylerle iletişim kurma ve bireyi değerlendirme becerisine sahiptir. 3) Sigara bıraktırmaya yönelik yaklaşımlar hakkında bilg sahibidir. 4) Sigara bıraktırmaya yönelik egzersiz ve spor programları planlar ve uygular. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bağımlık, sınıflandırılması, | |
2) | Bağımlılığın nedenleri, sonuçları | |
3) | Sigara bağımlılığı | |
4) | Nikotinin sistemler üzerinde etkisi ve bağımlılık mekanizması | |
5) | Bağımlı bireylerde iletişim ve değerlendirme | |
6) | Sigara Içiminin Kontrolü | |
7) | Sigara bıraktırma yöntemleri | |
8) | Vize sınavı | |
9) | Sigara bıraktırma yöntemleri | |
10) | Sigara bırakmada destekleyici yöntemler | |
11) | Farmakolojik yöntemlerin kullanımı | |
12) | Egzersiz yaklaşımları | |
13) | Sigara ve spor | |
14) | Çocukların Ve Gençlerin Sigaraya Özenmelerini Önlemek | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları paylaşılacaktır |
Diğer Kaynaklar: | Pubmed, Cochrane, WOS |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 3 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 1 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 2 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 3 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 78 |
Ödevler | 14 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 207 |