Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FZY6203
Ders İsmi: YETERLİK SINAVI HAZIRLIK DERSİ
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
20
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YASEMİN BURAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Yasemin BURAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında doktora yapan öğrenciler, derslerini başarıyla tamamladıktan sonra, yeterlilik sınavını almak zorundadır. Yeterlilik sınavı, doktora derslerinde, gibi destekleyici alanlarda öğretilenleri kapsar. Sınava girecek öğrenciler, derslerinde özelikle öğretilen kavramlar ve bilgiler dışında ilgili diğer kavramları da çalışmak durumundadır.
Dersin İçeriği: Ders, öğrencilerin yeterlilik sınavına kendi kendine hazırlanmaları için almaları gereken bir bağımsız çalışma dersidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Doktora Programı derslerinde edinilen bilgi ve beceriler birikiminin güçlendirilmesi.
2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı alt konularında yer alan teori ve yöntemlerin bütünleştirilmesi.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma
2) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma
3) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma
4) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma
5) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma
6) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma
7) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma
8) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma
9) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma
10) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma
11) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma
12) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma
13) Re-examination of what is taught in the courses and independent study for the proficiency exam
14) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma
15) Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma
16) Re-examination of what is taught in the courses and independent study for the proficiency exam

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Literatür ve Ders Notlaarı
Diğer Kaynaklar: Literatür ve Ders Notlaarı

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2 2
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 2 2
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 3 1
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 2 1
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 2 1
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar 2 2
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. 2
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. 1
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. 1
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. 1
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. 1
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar 1
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 130
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 125
Toplam İş Yükü 255