Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6203 | ||||
Ders İsmi: | YETERLİK SINAVI HAZIRLIK DERSİ | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YASEMİN BURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Yasemin BURAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında doktora yapan öğrenciler, derslerini başarıyla tamamladıktan sonra, yeterlilik sınavını almak zorundadır. Yeterlilik sınavı, doktora derslerinde, gibi destekleyici alanlarda öğretilenleri kapsar. Sınava girecek öğrenciler, derslerinde özelikle öğretilen kavramlar ve bilgiler dışında ilgili diğer kavramları da çalışmak durumundadır. |
Dersin İçeriği: | Ders, öğrencilerin yeterlilik sınavına kendi kendine hazırlanmaları için almaları gereken bir bağımsız çalışma dersidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Doktora Programı derslerinde edinilen bilgi ve beceriler birikiminin güçlendirilmesi. 2) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanı alt konularında yer alan teori ve yöntemlerin bütünleştirilmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma | |
2) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma | |
3) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma | |
4) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma | |
5) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma | |
6) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma | |
7) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma | |
8) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma | |
9) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma | |
10) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma | |
11) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma | |
12) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma | |
13) | Re-examination of what is taught in the courses and independent study for the proficiency exam | |
14) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma | |
15) | Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma | |
16) | Re-examination of what is taught in the courses and independent study for the proficiency exam |
Ders Notları / Kitaplar: | Literatür ve Ders Notlaarı |
Diğer Kaynaklar: | Literatür ve Ders Notlaarı |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 | 2 | |||||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 | 2 | |||||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 3 | 1 | |||||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 | 1 | |||||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 2 | 1 | |||||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 2 | 2 | |||||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 2 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 1 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 1 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 130 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 125 |
Toplam İş Yükü | 255 |