Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6201 | ||||
Ders İsmi: | KLİNİK PROJE UYGULAMA | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YASEMİN BURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof.Dr. Yasemin Buran Çırak | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Klinik vakalarda, bireysel veya grup çalışması yöntemiyle, problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımların kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlemek ve klinik problem çözme becerilerini geliştirirerek uygulama becerisi kazandırmak |
Dersin İçeriği: | Vakayla ilgili hazırlık, grup çalışması ile vakanın klinikte değerlendirilmesi, tedavi yaklaşımlarının kanıta dayalı verilere dayanarak belirlenmesi ve derste tartışılması, araştırma planlanması ve araştırmanın yapılarak bilimsel bir toplantıda sunulacak şekilde hazırlanması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Fizyoterapati teşhisi oluşturur 2) Klinik yaklaşımlar, problem çözme ve karar verme sürecini uygular. 3) Multidisipliner ve interdisipliner çalışır, etkin iletişim kurar ve bireysel beceri ve sorumluluklarını grup çalışmasına yansıtır. 4) Araştırma planlar, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve ulusal ve/veya uluslararası bilimsel toplantılarda sunar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin içeriği hakkında bilgi-vakaların dağıtılması | |
2) | Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu ve kanıta dayalı uygulama | |
3) | Vakaların değerlendirilmesi ve tedavi programlarının sunulması | |
4) | Vakaların değerlendirilmesi ve tedavi programlarının sunulması | |
5) | Vakaların değerlendirilmesi ve tedavi programlarının sunulması | |
6) | Vakaların değerlendirilmesi ve tedavi programlarının sunulması | |
7) | Vakaların değerlendirilmesi ve tedavi programlarının sunulması | |
8) | Ara sınav | |
9) | Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin öneminin tartışılması | |
10) | Araştırma projesinin uygulanması | |
11) | Araştırma projesinin uygulanması | |
12) | Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamalar | |
12) | Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamalar | |
13) | Literatür örneklerinin sunumu | |
14) | Araştırma projesi sonuçlarının sunulması | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları paylaşılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | WOS, Pubmed, Cochrane |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 3 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 3 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 3 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 2 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 2 |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Uygulama | 13 | 52 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 112 |
Sunum / Seminer | 14 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 266 |