Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | FZY6103 | ||||
Ders İsmi: | KLİNİK PROJE GELİŞTİRME | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YASEMİN BURAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Yasemin BURAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için dersin amacı; projesini ilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. |
Dersin İçeriği: | Klinik proje geliştirme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Proje konusunun belirlenmesi 2) Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması 3) Veri toplama aracının geliştirilmesi 4) Veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Proje konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | |
2) | Proje konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | |
3) | Proje konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | |
4) | Proje konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | |
5) | Proje konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | |
6) | Proje konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | |
7) | Proje konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | |
8) | Proje konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | |
9) | Proje konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | |
10) | Proje konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | |
11) | Proje konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | |
12) | Proje konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | |
13) | Proje konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | |
14) | Proje konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | |
15) | Proje konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | |
16) | Proje konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması |
Ders Notları / Kitaplar: | WOS, Pubmed, Cochrane |
Diğer Kaynaklar: | WOS, Pubmed, Cochrane |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 1 | 2 | 1 | 3 | |||
2) Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 | 1 | 3 | 1 | |||
3) Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 | 1 | 3 | 1 | |||
4) Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 1 | 2 | 1 | 2 | |||
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 2 | 1 | 2 | 1 | |||
6) En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
7) Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 2 | 1 | 1 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | 1 |
2) | Alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | 2 |
3) | Araştırmalarını yapma ve yayınlama sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | 1 |
4) | Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | 1 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslararası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | 1 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar | 1 |
7) | Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 80 |
Sunum / Seminer | 16 | 80 |
Toplam İş Yükü | 160 |