Sinirbilim (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SBY5020 | ||||
Ders İsmi: | Nöroradyoloji | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Radyolojide temel kavramlar, radyolojik görüntüleme yöntemleri ve bunların enfeksiyon hastalıklarında, endokrin, santral sinir ve kas iskelet sistemi hastalıklarında kullanımını öğretmek. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; Nükleer Tıpta Tanı Ve Tedaviye Genel Bakış, Radyasyon Birimler, Ölçümü, Radyasyonun, Biyolojik Etkileri ve Radyasyon Kazaları, Radyolojik Görüntüleme, Kontrast Maddeler ve Radyasyon Güvenliği, Endokrin Sistemde Nükleer Tıp Uygulamaları ve Tedavileri, Spinal Kord ve Spinal Kolon Hastalıklarında Radyolojik Görüntüleme, Santral Sinir Sistemi Hastalıklarında Radyolojik Görüntüleme, Nörolojide SPECT ve PET/BT’nin Yeri ,Girişimsel Nöroradyoloji ,SSS Acillerinde Tanısal Görüntüleme, Kas İskelet Sistem Radyolojisine Giriş, Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Tümör ve Benzeri Durumlar), Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Artritler ve Diğer Durumlar), Kas-İskelet Sisteminde Nükleer Tıp Uygulamaları ve Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Enfeksiyöz ve Metabolik Hastalıklar) konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Radyolojinin temel konularını ve radyolojide kullanılan modaliteleri ögrenecektir. 2) Santral sinir sistemi hastalıklarında temel patolojilerin radyolojik bulgularını bilir. 3) Spinal kord hastalıkları görüntülemesinde kullanılan radyolojik modaliteleri öğrenir. Spinal kord hastalıklarında temel patolojilerin radyolojik bulgularını bilir. 4) Santral sinir sistemi acil patolojilerinde kullanılan radyolojik modaliteleri öğrenir. Temel patolojilerin radyolojik bulgularını bilir. 5) Girişimsel nöroradyolojik uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. 6) Kas iskelet sisteminde (tümör ve benzeri durumlar) temel radyolojik bulguları tanır. 7) Santral sinir sistemin hastalıkları görüntülemesinde kullanılan radyolojik modaliteleri öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Nükleer Tıpta Tanı Ve Tedaviye Genel Bakış | |
2) | Nükleer Tıp-Radyasyon Birimler, Ölçümü | |
3) | Radyasyonun, Biyolojik Etkileri ve Radyasyon Kazaları | |
4) | Radyolojik Görüntüleme | |
5) | Kontrast Maddeler ve Radyasyon Güvenliği | |
6) | Spinal Kord ve Spinal Kolon Hastalıklarında Radyolojik Görüntüleme | |
7) | Santral Sinir Sistemi Hastalıklarında Radyolojik Görüntüleme | |
8) | Nükleer Tıp-Nörolojide SPECT ve PET/BT’nin Yeri | |
9) | Girişimsel Nöroradyoloji | |
10) | SSS Acillerinde Tanısal Görüntüleme | |
11) | Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Tümör ve Benzeri Durumlar) | |
12) | Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Artritler ve Diğer Durumlar) | |
13) | Nükleer Tıp-Kas-İskelet Sisteminde Nükleer Tıp Uygulamaları | |
14) | Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Enfeksiyöz ve Metabolik Hastalıklar) |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | İlgili güncel yayınlar |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | ||||||||
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | ||||||||
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 3 |
2) | Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 3 |
3) | Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 3 |
4) | Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 2 |
5) | Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 1 |
6) | Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | |
7) | Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | |
8) | Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 98 |
Ödevler | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü | 203 |