Sinirbilim (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SBY5019 | ||||
Ders İsmi: | Translasyonel Sinirbilim | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders nörolojik rahatsızlıklarda kullanılan çağdaş ve yenilikçi terapötik yaklaşımların incelenmesini amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği: | Dünya Sağlık Örgütü kısa bir süre önce Nörolojik rahatsızlıkları küresel bir acil durum olarak listelemiş olup, bu tür rahatsızlıklardan etkilenen insan sayısının önümüzdeki 25 yıl içinde küresel olarak yaşam beklentisi arttıkça belirgin bir şekilde artacağı tahmin edilmektedir. Nörolojik bozuklukların büyük çoğunluğu için etkili bir tedavi bulunmamaktadır. Benzersiz bir şekilde, bu program öğrencilere nörolojik durumları tedavi etmek için yeni terapötik yaklaşımların geliştirilmesi için translasyonel araştırmalarda kullanılan çeşitli metodolojiler konusunda teorik eğitim sağlayacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yapı ve işlevin temel patofizyoloji ve hastalıkla nasıl ilişkili olduğunu eleştirel olarak analiz eder 2) Kullanılan metodolojileri eleştirel olarak değerlendirmek ve hastalıkta hücresel fizyolojik işlev ve işlev bozukluğunu araştırmak için nörobiyoloji araştırmalarında nasıl uygulanabileceklerini anlar 3) Hangi fizyolojik ve farmakolojik faktörlerin yeni tedavilerin tasarımını etkilediğini eleştirel olarak değerlendirmek ve klinik çalışmalarda etkinliklerinin nasıl test edildiğini anlar 4) MS, İnme ve MSS travmasının hücresel mekanizmalarını araştırmak için kullanılan in vitro ve in vivo modelleri ve bunların yeni terapötik yaklaşımların geliştirilmesinde kullanımını eleştirel olarak değerlendirir 5) Sinir sistemi rejenerasyonunu geliştirmeye yardımcı olabilecek biyomühendislik ve biyomalzemeleri eleştirel olarak değerlendirir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Merkezi ve çevresel sinir sisteminin işlevsel anatomisi | |
2) | Beyin ve omurilikteki temel hücre tiplerini ve işlevleri | |
3) | Beyin ve omurilikteki temel nöronal yolların fizyolojik işlevi | |
4) | Başlıca MSS Nörodejeneratif Bozukluklarının temel klinik özelliklerini ve tedavisi | |
5) | Başlıca MSS Nörodejeneratif Bozukluklarının temel klinik özelliklerini ve tedavisi | |
6) | Nörodejenerasyon mekanizmalarını araştırmak için kullanılan in vitro ve in vivo modelleri ve bunların yeni terapötik yaklaşımları | |
7) | MS, İnme ve MSS travmasının patolojik özelliklerini tetikleyen hücresel mekanizmaları ve bunun genetik vb. fizyolojik faktörlerden ve çevreden nasıl etkilendikleri | |
8) | Manyetik Rezonans Görüntüleme (MRI), Pozitron Emisyon Tomografisi (PET) ve Tek Foton Emisyon Bilgisayarlı Tomografi (SPECT) görüntülemenin temel fizik/mekaniği | |
9) | Bilişsel sinirbilim araştırmalarında kullanılan çeşitli hesaplama teknikleri | |
10) | Çeşitli bilişsel sinirbilim ve nörogörüntüleme kaynaklarından elde edilen veri setlerinin pratikte analizi | |
11) | Nörorejenerasyon ile ilgili temel nörolojik durumların klinik özellikleri | |
12) | Sinir sistemi rejenerasyonunu geliştirmeye yardımcı olabilecek biyomühendislik ve biyomalzemeleri | |
13) | Deneysel tıp yaklaşımları | |
14) | Nörolojik durumlarda hücresel/kök hücre tedavilerinin kullanımını ve bunun nöroanatomik ve davranışsal sonuçları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | İlgili güncel yayınlar |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | ||||||||
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | ||||||||
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 3 |
2) | Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 3 |
3) | Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 3 |
4) | Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 2 |
5) | Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | |
6) | Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | 1 |
7) | Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | |
8) | Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 84 |
Ödevler | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Final | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü | 191 |