Sinirbilim (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SBY5018 | ||||
Ders İsmi: | Hayvan Bilişi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EMRE ÜNVER | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Hayvan bilişinde yapılan çalışmalar ve insan bilişi ile karşılaştırmalarını incelemek |
Dersin İçeriği: | Bu ders, hayvan bilişindeki teori ve araştırmaları karşılaştırmalı bir perspektiften tartışmaktadır. Ders, hayvanlarda öğrenme ve hafızanın temel prensiplerine bir giriş ile başlar. Bu arka plan bilgisi oluşturulduktan sonra, ders uzamsal biliş, zamanlama ve sayma, sosyal öğrenme, iletişim, dil ve zihin teorisi gibi alanlara ampirik ve teorik yaklaşımlara odaklanmaktadır. Bu konuların her biri için, insanlarla (özellikle bebekler ve çocuklar) karşılaştırmalar da dahil olmak üzere hayvan türleri arasında karşılaştırmalar yapılır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Karşılaştırmalı psikolojinin temel kavramlarını, araştırma yöntemlerini ve kuramlarını tanımlayabilir. 2) İnsanlar da dahil olmak üzere neredeyse tüm hayvan türlerinde öğrenme ilkelerini karşılaştırabilir. 3) Karşılaştırmalı biyoloji ve deneysel psikoloji bulguları aracılığıyla hayvan davranışının temelini açıklayabilir. 4) Türlerin davranışlarını, öğrenme biçimlerini ve yeteneklerini karşılaştırabilir. 5) Hayvan bilişinin, gelişiminin ve işlevinin anlaşılmasını açıklayabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Karşılaştırmalı Psikolojide Temel Kavramlar | |
2) | Hayvan Davranışına Giriş | |
3) | Biyolojik evrim | |
4) | Evrim ve gelişim | |
5) | Basit Sinir Sistemleri ve Davranış | |
6) | Omurgalı Beyni ve Davranışının Evrimi | |
7) | İlişkisel Öğrenmede Genel Süreçler | |
8) | İlişkisel Öğrenmenin Karşılaştırmalı Analizi | |
9) | Hayvan bilişi | |
10) | Genlder ve davranış | |
11) | Erken Öğrenme ve Davranış | |
12) | Erken Sosyal Öğrenme ve Davranış | |
13) | Sosyal ve Üreme Davranışı | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | İlgili güncel yayınlar |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | ||||||||
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | ||||||||
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 3 |
2) | Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 1 |
3) | Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 2 |
4) | Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 1 |
5) | Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 3 |
6) | Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | |
7) | Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | |
8) | Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 112 |
Ödevler | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü | 189 |