Sinirbilim (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBY5016
Ders İsmi: Klinik Sinirbilim
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Nebil Yıldız, Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt, Dr. Öğr. Ü. Caner Geyik, Dr. Öğr. Ü. Öykü Gönül Geyik, Dr. Öğr. Ü. Özlem Öge Daşdöğen, Dr. Öğr. Ü. Demet Sinem Güden, Dr. Öğr. Ü. Denizhan Karış, Dr. Öğr. Ü. Duygu Kotyuncu Irmak, Dr. Öğr. Ü. İsmet Demirtaş, Dr. Öğr. Ü. Esma Nur Okatan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sinir sistemi ile ilişkili hastalıkların mekanizması ve tedavi yöntemlerinin öğretilmesi
Dersin İçeriği: Alzheimer, afazi, uyku bozuklukları, hareket bozuklukları, serebellum lezyonları, merkezi sinir sistemi üzerine etkili genetik hastalıklar, bipolar bozukluk, bağımlılık, amfetaminin merkezi sinir sistemi üzerine etkisi, omurilikte kök hücre tedavileri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hastalıkların moleküler mekanizması hakkında bilgi sahabi olmak
2) Hastalıkların güncel tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahabi olmak
3) Hastalıkların davranışsal etkileri üzerinde bilgi sahibi olmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders hakkında bilgilendirme ve Giriş -
2) Alzheimer -
3) Serebellun ve Kognisyon -
4) Nöromüsküler kavşak hastalıkları -
5) MSS Üzerinde etkili genetik hastalıklar -
6) Bağımlılık ve ödül yolağı -
7) Derin Beyin Uyarımı -
8) Vize Sınavı -
9) Nöroepigenetik -
10) Koteks serebrinin fonksiyonel saha ve lezyonları -
11) Uyku Bozuklukları -
12) Hareket Bozuklukları -
13) Nöroinflamasyon -
13) Nöroinflamasyon -
13) Nöroinflamasyon -
14) Afazi -
15) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Güncel makaleler
Diğer Kaynaklar: Güncel yayınlar

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

Program Kazanımları
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. 3 3 3
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. 3 3 3
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. 2 2 2
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. 1 1 1
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. 1 1 1
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme.
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. 3
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. 3
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. 2
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. 1
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. 1
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme.
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 112
Küçük Sınavlar 7 14
Ara Sınavlar 1 15
Final 1 20
Toplam İş Yükü 189