Sinirbilim (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SBY5016 | ||||
Ders İsmi: | Klinik Sinirbilim | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Nebil Yıldız, Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt, Dr. Öğr. Ü. Caner Geyik, Dr. Öğr. Ü. Öykü Gönül Geyik, Dr. Öğr. Ü. Özlem Öge Daşdöğen, Dr. Öğr. Ü. Demet Sinem Güden, Dr. Öğr. Ü. Denizhan Karış, Dr. Öğr. Ü. Duygu Kotyuncu Irmak, Dr. Öğr. Ü. İsmet Demirtaş, Dr. Öğr. Ü. Esma Nur Okatan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sinir sistemi ile ilişkili hastalıkların mekanizması ve tedavi yöntemlerinin öğretilmesi |
Dersin İçeriği: | Alzheimer, afazi, uyku bozuklukları, hareket bozuklukları, serebellum lezyonları, merkezi sinir sistemi üzerine etkili genetik hastalıklar, bipolar bozukluk, bağımlılık, amfetaminin merkezi sinir sistemi üzerine etkisi, omurilikte kök hücre tedavileri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Hastalıkların moleküler mekanizması hakkında bilgi sahabi olmak 2) Hastalıkların güncel tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahabi olmak 3) Hastalıkların davranışsal etkileri üzerinde bilgi sahibi olmak |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders hakkında bilgilendirme ve Giriş | - |
2) | Alzheimer | - |
3) | Serebellun ve Kognisyon | - |
4) | Nöromüsküler kavşak hastalıkları | - |
5) | MSS Üzerinde etkili genetik hastalıklar | - |
6) | Bağımlılık ve ödül yolağı | - |
7) | Derin Beyin Uyarımı | - |
8) | Vize Sınavı | - |
9) | Nöroepigenetik | - |
10) | Koteks serebrinin fonksiyonel saha ve lezyonları | - |
11) | Uyku Bozuklukları | - |
12) | Hareket Bozuklukları | - |
13) | Nöroinflamasyon | - |
13) | Nöroinflamasyon | - |
13) | Nöroinflamasyon | - |
14) | Afazi | - |
15) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Güncel makaleler |
Diğer Kaynaklar: | Güncel yayınlar |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 3 | 3 | 3 | |||||
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 3 | 3 | 3 | |||||
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 2 | 2 | 2 | |||||
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 1 | 1 | 1 | |||||
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 1 | 1 | 1 | |||||
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | ||||||||
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | ||||||||
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 3 |
2) | Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | 3 |
3) | Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 2 |
4) | Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 1 |
5) | Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 1 |
6) | Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | |
7) | Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | |
8) | Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 112 |
Küçük Sınavlar | 7 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü | 189 |