Sinirbilim (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SABE5001 | ||||
Ders İsmi: | Temel İstatistik | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. BÜLENT EDİZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğretim Üyesi Bülent EDİZ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sağlık ve sosyal alanlarda, verinin bilgiye dönüştürülebilmesi için veri toplama, analiz etme, yorumlama yeteneğinin kazandırılması ve sağlık alanında araştırmalara esas olmak üzere Araştırma Metodolojisi ve İstatistik ile ilgili temel bilgileri vermektir. |
Dersin İçeriği: | Sağlık ve sosyal alanlarda, veri toplama, analiz etme, uygun istatistik teknik ve modellerin kullanılması sonuçların yorumlanması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Araştırma planlama 2) Araştırma ile ilgili verileri toplama, özetleme 3) Verileri analiz etme 4) Analiz edilmiş verilerin sonuçlarını yorumlama 5) SPSS programına veri girişi, analizi ve sonuçların yorumlanması 6) İstatistik okur yazarlığı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İstatistiğin Tanımı – Sağlık Bilimlerinde İstatistik - Veri Toplama, Bilgi toplama yolları, bilgilerin özetlenmesi, Verilerin düzenli hale getirilmesi, grafik çizimi | |
2) | Tanımlayıcı İstatistik Analiz: Ortalamalar, Değişkenlik ve Ölçüleri | |
3) | Olasılık Kavramı ve Temel Olasılık Dağılımları, Binomial dağılım ve Poisson Dağılımı | |
4) | Örnekleme ve Örnekleme Yöntemleri, Hipotez testleri, Normal dağılım ve z testi | |
5) | Student t dağılımı ve testi, Bir yönlü ve iki yönlü varyans analizi (ANOVA) | |
6) | Ki Kare dağılımı ve testi, Parametrik olmayan testler, Regresyon ve Korelasyon analizi | |
7) | SPSS Uygulaması | |
8) | SPSS Uygulaması | |
9) | SPSS Uygulaması | |
10) | SPSS Uygulaması | |
11) | R Uygulaması | |
12) | R Uygulaması | |
13) | R Uygulaması | |
14) | R Uygulaması | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Kan,İ.: Biyoistatistik, Uludağ Üniv. Basımevi, Bursa, 2009. Özdamar, K.: SPSS ile Biyoistatistik, Nisan yayınevi, 2018. Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu,K.: Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Hatiboğlu yayınevi, Ankara, 2013 |
Diğer Kaynaklar: | Kan,İ.: Biyoistatistik, Uludağ Üniv. Basımevi, Bursa, 2009. Özdamar, K.: SPSS ile Biyoistatistik, Nisan yayınevi, 2018. Sümbüloğlu, V., Sümbüloğlu,K.: Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Hatiboğlu yayınevi, Ankara, 2013 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | ||||||||
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | ||||||||
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | ||||||||
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | ||||||||
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | ||||||||
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | ||||||||
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | ||||||||
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | |
2) | Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | |
3) | Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | |
4) | Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | |
5) | Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | |
6) | Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | |
7) | Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | |
8) | Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 |
Derse Özgü Staj | 14 | 56 |
Toplam İş Yükü | 112 |