Moleküler Onkoloji (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | MONK6004 | ||||
Ders İsmi: | Kanser Biyokimyası | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MURAT EKREMOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Murat Ekremoğlu, Dr. Öğr. Üyesi Yelda Birinci Kudu, Dr. Öğr. Üyesi Caner Geyik, Dr. Öğr. Üyesi Huri Bulut | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kanser oluşumu ve ilerlemesinde rol alan moleküler ve biyokimyasal mekanizmalar, kanser tanı ve tedavisinde bu mekanizmaların kullanılma ilkeleri ve ilgili konularda güncel araştırma makalelerinin değerlendirilmesinin öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği: | Kanserin biyokimyasal belirteçleri, kanserleşme sürecinde meydana gelen biyokimyasal değişimler, metabolik süreçlerin kanser ile ilişkisi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Normal ve kanserli hücreler arasındaki biyokimyasal farklılıkları analiz edebilme 2) Kanseri oluşturan ajanları tanımlayabilme, kanser mekanizmaları ile ilişkilendirebilme 3) Kanserli hücrenin büyüme kontrolü ile ilgili mekanizma ve yenilikleri yorumlayabilme 4) Kanser genleri, büyüme faktörleri, hücre proliferasyonunun ve diferansiasyonunun biyokimyasını değerlendirebilme 5) Biyokimya, kanser genetiği ve biyolojisi ile ilgili bilgilerini birleştirip, yorumlayabilme ve sunabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kanser biyokimyasına giriş | |
2) | Hücre Döngüsü | |
3) | Programlı Hücre Ölümü (Apoptoz) | |
4) | Programlanmamış Hücre Ölümü (Otofaji /Nekrozis) | |
5) | Kanserde Fizyolojik ve Kimyasal Faktörler | |
6) | Kanser-Karbohidrat Metabolizması-I | |
7) | Kanser-Karbohidrat Metabolizması-I | |
8) | Hipoksi-kanser | |
9) | Oksitatif stres-kanser | |
10) | Kanser Tanı ve Tedavisinde Kullanılan Biyokimyasal Rutin ve Araştırma Yöntemleri | |
11) | Kanserde Tanısında Biyomarkerlar | |
12) | Kanser tedavisi ve ilaç geliştirmede yeni yaklaşımlar | |
13) | Kanserde ilaç direnci | |
14) | Final Ödev teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | - The biology of cancer (ISNB 978-0815342205) |
Diğer Kaynaklar: | - Lehninger principle of biochemistry. (ISNB 978-1429234146) - Lippincott: biochemistry 7th edition (ISBN 978-1496344496) - Harper’s biochemistry (ISBN 978-1260288421) |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Kanser ve moleküler kanserin güncel ve ileri düzeydeki bilgilerini tanımlayabilme, değerlendirebilme ve kullanabilme | ||||||||||
2) Moleküler kanser alanındaki bilimsel ve teknolojik bir konuyu sistematik bir yaklaşımla araştırabilme, kavrayabilme ve analiz edebilme | ||||||||||
3) Kanserin moleküler mekanizmaları hakkında yeni ve karmaşık fikirleri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme | ||||||||||
4) Moleküler kanser alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme, yeni bir düşünce ya da bilinen bir düşünce ile yeni bir yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme | ||||||||||
5) Kansere karşı geliştirilen tedavi yaklaşımlarına ait bilgileri sentezleyebilme, analiz edebilme, yorumlayabilme, sorgulayabilme ve eleştirebilme becerisi kazanma | ||||||||||
6) Çalışmalarında sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey becerileri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme | ||||||||||
7) Çalışmalarında iyi iletişim becerine sahip olma ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme | ||||||||||
8) Araştırmalarında etik sorumluluk bilincine sahip olmak ve bulgularını ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurarak savunabilme | ||||||||||
9) Moleküler kanser alanında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, bilişimsel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme | ||||||||||
10) Araştırma ve çalışma sonuçlarını yorumlayabilmek ve ortaya özgün bir yapıt çıkararak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kanser ve moleküler kanserin güncel ve ileri düzeydeki bilgilerini tanımlayabilme, değerlendirebilme ve kullanabilme | |
2) | Moleküler kanser alanındaki bilimsel ve teknolojik bir konuyu sistematik bir yaklaşımla araştırabilme, kavrayabilme ve analiz edebilme | |
3) | Kanserin moleküler mekanizmaları hakkında yeni ve karmaşık fikirleri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme | |
4) | Moleküler kanser alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme, yeni bir düşünce ya da bilinen bir düşünce ile yeni bir yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme | |
5) | Kansere karşı geliştirilen tedavi yaklaşımlarına ait bilgileri sentezleyebilme, analiz edebilme, yorumlayabilme, sorgulayabilme ve eleştirebilme becerisi kazanma | |
6) | Çalışmalarında sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey becerileri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme | |
7) | Çalışmalarında iyi iletişim becerine sahip olma ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme | |
8) | Araştırmalarında etik sorumluluk bilincine sahip olmak ve bulgularını ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurarak savunabilme | |
9) | Moleküler kanser alanında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, bilişimsel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme | |
10) | Araştırma ve çalışma sonuçlarını yorumlayabilmek ve ortaya özgün bir yapıt çıkararak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 1 | 42 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 35 | 0 | 2 | 70 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 25 | 25 | ||||
Ödevler | 1 | 10 | 5 | 15 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 1 | 21 | |||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 193 |