Moleküler Onkoloji (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | MONK6110 | ||||
Ders İsmi: | Kanser Sitogenetiği | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. SÜREYYA BOZKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Üyesi Süreyya Bozkurt | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı kanser genetiği ve sitogenetiği hakkında bilgi sağlanması ve klinik ile ilintisinin öğrenilmesidir. Genetik ve sitogenetik anomalilerin kanserin oluşum ve ilerlemesindeki rollerinin öğrenilmesi de amaçlanmaktadır. Ayrıca sitogenetik ve moleküler genetik bilgilerin kanser hastalarının prognozunun izlenmesinde ve tedavilerinde nasıl yol gösterici olabilecekleri öğrenilecektir. |
Dersin İçeriği: | Kanserde bozulan genetik mekanizmaların kanser oluşum ve gelişimine olan etkilerinin öğrenilmesi. Tümör baskılayıcı ve onkogenlerin kanser gelişimindeki rollerinin öğrenilmesi. Kanserlerde ailesel kalıtım. Sitogenetik ve moleküler sitogenetik verilerin klinikteki uygulamalarının öğrenilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Uzmanlık düzeyindeki bilgisini değerlendirebilme 2) Disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 3) Alanındaki mevcut ve üst düzey bilgi araştırma yetenegi 4) İlgili programın alanda kendi bilgisini derinleştirmek ve geliştirme 5) Kanserde bozulan genetik mekanizmaların kanser oluşum ve gelişimine olan etkilerinin öğrenilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genomik İnstabilite ve kanser | |
2) | Tümör baskılayıcı genlerin kanser gelişimindeki rolleri | |
3) | Onkogenlerin kanser gelişimindeki rolleri | |
4) | DNA tamir genlerinin kanser gelişimindeki rolleri | |
5) | Kanserde değişen sinyal iletim yolakları | |
6) | DNA kanser virüsleri ve retrovirüslerinin kansere yol açma mekanizmaları | |
7) | Kanserlerde ailesel kalıtım | |
8) | Kanserde değişen hücre siklusu ve kontrolü | |
9) | Virüsleri ve retrovirüslerinin kansere yol açma mekanizmaları | |
10) | Kanser genetiğinin klinikteki uygulamaları I-Sitogenetik verilerin klinikteki uygulamaları | |
11) | Kanser genetiğinin klinikteki uygulamaları II-Moleküler sitogenetik verilerin klinikteki uygulamaları | |
12) | Öğrenci Sunumu | |
13) | Öğrenci sunumu | |
14) | Öğrenci sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Watson JD, Baker TA,Bell SB, Gann A,Lavine M, Losick R. Molecular Biology of the Gene. Alberts B, Johnson A, Lewis J, Morgan D, Raf M, Roberts K, Walter P.Molecular Biology of the Cell. |
Diğer Kaynaklar: |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Kanser ve moleküler kanserin güncel ve ileri düzeydeki bilgilerini tanımlayabilme, değerlendirebilme ve kullanabilme | ||||||||||
2) Moleküler kanser alanındaki bilimsel ve teknolojik bir konuyu sistematik bir yaklaşımla araştırabilme, kavrayabilme ve analiz edebilme | ||||||||||
3) Kanserin moleküler mekanizmaları hakkında yeni ve karmaşık fikirleri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme | ||||||||||
4) Moleküler kanser alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme, yeni bir düşünce ya da bilinen bir düşünce ile yeni bir yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme | ||||||||||
5) Kansere karşı geliştirilen tedavi yaklaşımlarına ait bilgileri sentezleyebilme, analiz edebilme, yorumlayabilme, sorgulayabilme ve eleştirebilme becerisi kazanma | ||||||||||
6) Çalışmalarında sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey becerileri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme | ||||||||||
7) Çalışmalarında iyi iletişim becerine sahip olma ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme | ||||||||||
8) Araştırmalarında etik sorumluluk bilincine sahip olmak ve bulgularını ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurarak savunabilme | ||||||||||
9) Moleküler kanser alanında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, bilişimsel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme | ||||||||||
10) Araştırma ve çalışma sonuçlarını yorumlayabilmek ve ortaya özgün bir yapıt çıkararak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kanser ve moleküler kanserin güncel ve ileri düzeydeki bilgilerini tanımlayabilme, değerlendirebilme ve kullanabilme | |
2) | Moleküler kanser alanındaki bilimsel ve teknolojik bir konuyu sistematik bir yaklaşımla araştırabilme, kavrayabilme ve analiz edebilme | |
3) | Kanserin moleküler mekanizmaları hakkında yeni ve karmaşık fikirleri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme | |
4) | Moleküler kanser alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme, yeni bir düşünce ya da bilinen bir düşünce ile yeni bir yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme | |
5) | Kansere karşı geliştirilen tedavi yaklaşımlarına ait bilgileri sentezleyebilme, analiz edebilme, yorumlayabilme, sorgulayabilme ve eleştirebilme becerisi kazanma | |
6) | Çalışmalarında sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey becerileri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme | |
7) | Çalışmalarında iyi iletişim becerine sahip olma ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme | |
8) | Araştırmalarında etik sorumluluk bilincine sahip olmak ve bulgularını ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurarak savunabilme | |
9) | Moleküler kanser alanında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, bilişimsel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme | |
10) | Araştırma ve çalışma sonuçlarını yorumlayabilmek ve ortaya özgün bir yapıt çıkararak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 0 | 1 | 20 | 42 | ||
Laboratuvar | 1 | 0 | 1 | 20 | 21 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 2 | 30 | 33 | ||
Ödevler | 1 | 1 | 2 | 20 | 23 | ||
Toplam İş Yükü | 119 |