Matematik (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI241 | ||||
Ders İsmi: | Destekleyici Teknoloji | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. PINAR VAN DER VEER III | ||||
Dersi Veren(ler): | Ögr. Gör. Pınar VAN DER VEER III | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere engellilerin yardımcı teknoloji ihtiyaçları konusunda bilgi ve karar verme becerilerini sunmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Sistemik hastalıklar, kazalar, ameliyat sonrası veya doğuştan gelişen nedenlerle fiziksel engeli olan kişilerin günlük yaşam, mesleki ve sosyal aktivitelerini gerçekleştirebilmeleri için tasarlanan teknolojik yardımcı cihazların tanıtılması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, yardımcı teknoloji ile ilgili temel kavramları, rehabilitasyon mühendisliği kapsamında engellilerin evde, toplumda, okulda veya iş yerlerinde fonksiyonel ve bilişsel becerilerini geliştirmek için destekleme yollarını öğreneceklerdir. Bu ders, öğrencilere engellilerin yardımcı teknoloji ihtiyaçları konusunda bilgi ve karar verme becerilerini sunmayı amaçlamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Asistif teknolojiye giriş | |
2) | Pozisyonlama, oturma ve mobilite için yardımcı teknolojiler | |
3) | Eksoskeleton cihazlar | |
4) | Rehabilitasyon Robotları | |
5) | Görme engelli kişiler için görme yardımcıları | |
6) | Sağır ve duyma engelli bireyler için duyma yardımcı cihazları | |
7) | Vize sınavları | |
8) | Okuma yardımcıları | |
9) | Bilgisayar/yazılım destekli iletişim | |
10) | Bilgisayar erişilebilirlik araçları, duysal yardımcılar, mobil cihazlar, aktivite izleme cihazları | |
11) | Beden eğitimi, Boş Zaman ve Oyun için yardımcı teknoloji cihazları | |
12) | Akıllı evler | |
13) | Proje geliştirme ve sunumlar | |
14) | Proje geliştirme ve sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Lesson Presentations 2. Assistive Technology in Special Education: Resources to Support Literacy, Communication, and Learning Differences by Joan L. Green (Author) 3rd Edition |
Diğer Kaynaklar: | 1. Lesson Presentations 2. Assistive Technology in Special Education: Resources to Support Literacy, Communication, and Learning Differences by Joan L. Green (Author) 3rd Edition |
Course Learning Outcomes | 1 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematiğin kapsamı, tarihi, uygulamaları, problemleri, metotları ve insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahiptir. | |||||||||||
2) Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||||
3) Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme becerisine sahiptir. | |||||||||||
4) Analitik düşünme yeteneğine ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
5) Literatür taraması yapabilme, okuduğu bilimsel makaleleri anlama ve yorumlama becerisine sahiptir. | |||||||||||
6) Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
7) Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
8) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ile etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; akademik standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||||
10) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematiğin kapsamı, tarihi, uygulamaları, problemleri, metotları ve insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahiptir. | |
2) | Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme becerisine sahiptir. | |
3) | Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme becerisine sahiptir. | |
4) | Analitik düşünme yeteneğine ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | |
5) | Literatür taraması yapabilme, okuduğu bilimsel makaleleri anlama ve yorumlama becerisine sahiptir. | |
6) | Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |
7) | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | |
8) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ile etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme becerisine sahiptir. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; akademik standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |
10) | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 6 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 110 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 110 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 80 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 121 |