Radyo, Televizyon ve Sinema (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI236 | ||||
Ders İsmi: | Eleştirel Düşünme | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. İBRAHİM EYLEM DOĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üy. Hanife Bilgili | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin öncülleri ve argümanların sonucunu nasıl ayırt edecekleri, argümanların mantıksal yapılarını nasıl analiz edecekleri, iyi oluşturulmuş argümanları kötü şekillendirilmiş argümanlardan nasıl ayırt edecekleri konusundaki kapasitelerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Tüm bölümlerden öğrencilere açık, hem profesyonel hem de günlük bağlamda akıl yürütme, eleştirel ve analitik beceriler kazandıran seçmeli, haftalık 3 saatlik bir derstir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Başkalarının argümanlarını analiz eder ve muhakemelerini zayıf veya güçlü olarak kategorize edebilir 2) Akıl yürütmedeki yaygın yanlışları tanıyabilir 3) Edindiği becerilerle iyi argümanlar oluşturabilir 4) Metinleri okuyup veya konuşmaları dinleyip, ve argümanların iç yapısını çizebilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Argüman, öncül, sonuç nedir? | |
2) | Takip etmek ne demektir? | |
3) | Safsatalar: Giriş | |
4) | Biçimsel ve Biçimsel olmayan safsatalar | |
5) | Biçimsel safsatalar: Örnekler ve uygulamalar | |
6) | Takip etmeme: Artbileşenin onaylanması Önbileşenin reddedilmesi | |
7) | Aristotelesçi safsatalar: Dağıtılmamış orta terim 4 terim safsatası Hatalı büyük terim-hatalı küçük terim | |
8) | VİZE | |
9) | Biçimsel olmayan safsatalar: örnekler ve uygulamalar | |
10) | Ad hominem, Korkuluk safsatası, Yanlış analoji, Konuyu saptırma | |
11) | Zorunlu ile Yeterli koşul ayrımı | |
12) | Kompozisyon Yanılgısı, Bölünme Yanılgısı, Kaygan Zemin, Yüklü Soru | |
13) | Yanlış ikilem, Yanlış Özelleme ve Yanlış Genelleme, Kısır Döngü | |
14) | İstatistiksel Safsatalar: Cımbızlama (Cherry Picking), Veri tarama, Yanlış nedensellik | |
15) | İstatistiksel Safsatalar: Hayatta kalana yanlılık, Kumarbaz Safsatası, Orta noktaya gerileme | |
16) | FİNAL |
Ders Notları / Kitaplar: | Informal Logic: A Handbook for Critical Argumentation, Douglas N. Walton |
Diğer Kaynaklar: | Walter Sinnott Armstrong and Robert Fogelin, Understanding Arguments: An Introduction to Informal Logic. 8th Ed. Wadsworth Cengage Learning. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | ||||||||||||||
2) Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | ||||||||||||||
3) İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | ||||||||||||||
4) Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | ||||||||||||||
5) Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | ||||||||||||||
6) Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | ||||||||||||||
7) Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | ||||||||||||||
8) Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | ||||||||||||||
9) Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | ||||||||||||||
10) Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | ||||||||||||||
11) Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | ||||||||||||||
12) Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | ||||||||||||||
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||||
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hem kuramsal hem de uygulamalı eğitim sunarak öğrencileri akademik ve iş hayatına hazır eder. | |
2) | Kitle iletişim araçlarına eleştirel bir bakış açısı kazandırır. | |
3) | İngilizce müfredat ile öğrencilerin uluslararası boyutta piyasayı ve akademik çalışmaları orijinal kaynaklardan takip etmelerini sağlar. | |
4) | Kamera önü, kamera arkası, reji, haber merkezi, ışık, ses, kurgu, yönetmenlik, görüntü yönetmenliği, senaryo yazarlığı gibi mesleklerde uzmandır. | |
5) | Ders veren medya profesyonelleri sayesinde öğrenciler sektöre hazır hale gelir. | |
6) | Kısa ve orta metrajlı filmler, senaryo, belgeseller ve TV programları gibi üretim becerileri edinir. | |
7) | Görüntü teknolojilerine ait temel bilgi ve deneyime sahip olur. | |
8) | Sektörel işbirlikleri sayesinde profesyonel iş hayatına atılır. | |
9) | Uygulanan müfredat sayesinde farklı medya çalışmalarına disiplinlerarası bir bakış açısı kazanır. | |
10) | Stüdyo ortamında alınacak teknik eğitimle birlikte öğrenciler deneyim sahibi olarak sektörde kendine yer edinir. | |
11) | Grup çalışmalarıyla birlikte müzakere etme, inisiyatif alma gibi becerilere sahiptir. | |
12) | Medya etiği ve iş ahlakı ile ilgili temel değerler edinir. | |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 3 | 98 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 1 | 1 | 12 | ||
Final | 1 | 15 | 1 | 1 | 17 | ||
Toplam İş Yükü | 127 |