UNI236 Critical Thinkingİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Matematik (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Matematik (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI236
Ders İsmi: Eleştirel Düşünme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. İBRAHİM EYLEM DOĞAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üy. Hanife Bilgili
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin öncülleri ve argümanların sonucunu nasıl ayırt edecekleri, argümanların mantıksal yapılarını nasıl analiz edecekleri, iyi oluşturulmuş argümanları kötü şekillendirilmiş argümanlardan nasıl ayırt edecekleri konusundaki kapasitelerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Tüm bölümlerden öğrencilere açık, hem profesyonel hem de günlük bağlamda akıl yürütme, eleştirel ve analitik beceriler kazandıran seçmeli, haftalık 3 saatlik bir derstir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Başkalarının argümanlarını analiz eder ve muhakemelerini zayıf veya güçlü olarak kategorize edebilir
2) Akıl yürütmedeki yaygın yanlışları tanıyabilir
3) Edindiği becerilerle iyi argümanlar oluşturabilir
4) Metinleri okuyup veya konuşmaları dinleyip, ve argümanların iç yapısını çizebilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Argüman, öncül, sonuç nedir?
2) Takip etmek ne demektir?
3) Safsatalar: Giriş
4) Biçimsel ve Biçimsel olmayan safsatalar
5) Biçimsel safsatalar: Örnekler ve uygulamalar
6) Takip etmeme: Artbileşenin onaylanması Önbileşenin reddedilmesi
7) Aristotelesçi safsatalar: Dağıtılmamış orta terim 4 terim safsatası Hatalı büyük terim-hatalı küçük terim
8) VİZE
9) Biçimsel olmayan safsatalar: örnekler ve uygulamalar
10) Ad hominem, Korkuluk safsatası, Yanlış analoji, Konuyu saptırma
11) Zorunlu ile Yeterli koşul ayrımı
12) Kompozisyon Yanılgısı, Bölünme Yanılgısı, Kaygan Zemin, Yüklü Soru
13) Yanlış ikilem, Yanlış Özelleme ve Yanlış Genelleme, Kısır Döngü
14) İstatistiksel Safsatalar: Cımbızlama (Cherry Picking), Veri tarama, Yanlış nedensellik
15) İstatistiksel Safsatalar: Hayatta kalana yanlılık, Kumarbaz Safsatası, Orta noktaya gerileme
16) FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Informal Logic: A Handbook for Critical Argumentation, Douglas N. Walton
Diğer Kaynaklar: Walter Sinnott Armstrong and Robert Fogelin, Understanding Arguments: An Introduction to Informal Logic. 8th Ed. Wadsworth Cengage Learning.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematiğin kapsamı, tarihi, uygulamaları, problemleri, metotları ve insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahiptir.
2) Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme becerisine sahiptir. 3 2
3) Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme becerisine sahiptir. 2 2
4) Analitik düşünme yeteneğine ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme becerisine sahiptir. 3 3 2
5) Literatür taraması yapabilme, okuduğu bilimsel makaleleri anlama ve yorumlama becerisine sahiptir. 3 2
6) Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir.
7) Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir.
8) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ile etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme becerisine sahiptir. 2 2
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; akademik standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
10) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. 1 1

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematiğin kapsamı, tarihi, uygulamaları, problemleri, metotları ve insanlığa hem bilimsel hem de entelektüel disiplin olarak faydalı olacak bilgilere sahiptir.
2) Matematik ile diğer disiplinler arasında ilişki kurma ve disiplinler arası problemler için matematiksel modeller geliştirme becerisine sahiptir.
3) Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlama, formüle etme ve inceleme becerisine sahiptir.
4) Analitik düşünme yeteneğine ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanabilme becerisine sahiptir.
5) Literatür taraması yapabilme, okuduğu bilimsel makaleleri anlama ve yorumlama becerisine sahiptir.
6) Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir.
7) Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir.
8) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ile etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapabilme becerisine sahiptir.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; akademik standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
10) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 düzeyinde kullanabilme becerisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 3 3 98
Ara Sınavlar 1 10 1 1 12
Final 1 15 1 1 17
Toplam İş Yükü 127