Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI236 | ||||
Ders İsmi: | Eleştirel Düşünme | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. İBRAHİM EYLEM DOĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üy. Hanife Bilgili | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin öncülleri ve argümanların sonucunu nasıl ayırt edecekleri, argümanların mantıksal yapılarını nasıl analiz edecekleri, iyi oluşturulmuş argümanları kötü şekillendirilmiş argümanlardan nasıl ayırt edecekleri konusundaki kapasitelerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Tüm bölümlerden öğrencilere açık, hem profesyonel hem de günlük bağlamda akıl yürütme, eleştirel ve analitik beceriler kazandıran seçmeli, haftalık 3 saatlik bir derstir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Başkalarının argümanlarını analiz eder ve muhakemelerini zayıf veya güçlü olarak kategorize edebilir 2) Akıl yürütmedeki yaygın yanlışları tanıyabilir 3) Edindiği becerilerle iyi argümanlar oluşturabilir 4) Metinleri okuyup veya konuşmaları dinleyip, ve argümanların iç yapısını çizebilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Argüman, öncül, sonuç nedir? | |
2) | Takip etmek ne demektir? | |
3) | Safsatalar: Giriş | |
4) | Biçimsel ve Biçimsel olmayan safsatalar | |
5) | Biçimsel safsatalar: Örnekler ve uygulamalar | |
6) | Takip etmeme: Artbileşenin onaylanması Önbileşenin reddedilmesi | |
7) | Aristotelesçi safsatalar: Dağıtılmamış orta terim 4 terim safsatası Hatalı büyük terim-hatalı küçük terim | |
8) | VİZE | |
9) | Biçimsel olmayan safsatalar: örnekler ve uygulamalar | |
10) | Ad hominem, Korkuluk safsatası, Yanlış analoji, Konuyu saptırma | |
11) | Zorunlu ile Yeterli koşul ayrımı | |
12) | Kompozisyon Yanılgısı, Bölünme Yanılgısı, Kaygan Zemin, Yüklü Soru | |
13) | Yanlış ikilem, Yanlış Özelleme ve Yanlış Genelleme, Kısır Döngü | |
14) | İstatistiksel Safsatalar: Cımbızlama (Cherry Picking), Veri tarama, Yanlış nedensellik | |
15) | İstatistiksel Safsatalar: Hayatta kalana yanlılık, Kumarbaz Safsatası, Orta noktaya gerileme | |
16) | FİNAL |
Ders Notları / Kitaplar: | Informal Logic: A Handbook for Critical Argumentation, Douglas N. Walton |
Diğer Kaynaklar: | Walter Sinnott Armstrong and Robert Fogelin, Understanding Arguments: An Introduction to Informal Logic. 8th Ed. Wadsworth Cengage Learning. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematik, bilim ve bilgisayar mühendisliği prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, hem teorik hem de pratik olarak, ve bu bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi. | |||||||||||
2) Uygun analiz ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini tanımlama, formülleme ve çözebilme yeteneği. | |||||||||||
3) Belirli gereksinimleri karşılayan ve gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında çalışan karmaşık bilgisayar sistemleri, cihazlar veya ürünler tasarlama ve geliştirme yeteneği, modern tasarım yöntemlerini kullanma yeteneği. | |||||||||||
4) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için kullanılan modern teknikleri ve araçları geliştirme, seçme ve kullanabilme yeteneği, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği. | |||||||||||
5) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemleri veya araştırma konularının incelenmesinde deney planlama ve yürütme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama yeteneği. | |||||||||||
6) Çok disiplinli ekiplerde etkili bir şekilde çalışma yeteneği; bireysel çalışma becerileri. | |||||||||||
7) Sözlü ve yazılı iletişim becerileriyle etkili iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili raporlar yazabilme ve yazılı raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunumlar yapabilme, açık ve anlaşılır talimatlar verip alabilme yeteneği. | |||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında olma; bilgiye erişme yeteneği, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli yenileme yeteneği. | |||||||||||
9) Etik prensiplere, mesleki ve etik sorumluluğa uygun davranma; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma. | |||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilik farkındalığı; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||||||||
11) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve bilgisayar mühendisliğine yansıyan dönemin sorunları hakkında bilgi sahibi olma; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, bilim ve bilgisayar mühendisliği prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, hem teorik hem de pratik olarak, ve bu bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi. | |
2) | Uygun analiz ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini tanımlama, formülleme ve çözebilme yeteneği. | |
3) | Belirli gereksinimleri karşılayan ve gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında çalışan karmaşık bilgisayar sistemleri, cihazlar veya ürünler tasarlama ve geliştirme yeteneği, modern tasarım yöntemlerini kullanma yeteneği. | |
4) | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için kullanılan modern teknikleri ve araçları geliştirme, seçme ve kullanabilme yeteneği, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği. | |
5) | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemleri veya araştırma konularının incelenmesinde deney planlama ve yürütme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama yeteneği. | |
6) | Çok disiplinli ekiplerde etkili bir şekilde çalışma yeteneği; bireysel çalışma becerileri. | |
7) | Sözlü ve yazılı iletişim becerileriyle etkili iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili raporlar yazabilme ve yazılı raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunumlar yapabilme, açık ve anlaşılır talimatlar verip alabilme yeteneği. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında olma; bilgiye erişme yeteneği, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli yenileme yeteneği. | 2 |
9) | Etik prensiplere, mesleki ve etik sorumluluğa uygun davranma; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilik farkındalığı; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve bilgisayar mühendisliğine yansıyan dönemin sorunları hakkında bilgi sahibi olma; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 3 | 98 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 1 | 1 | 12 | ||
Final | 1 | 15 | 1 | 1 | 17 | ||
Toplam İş Yükü | 127 |