Optisyenlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI234 | ||||
Ders İsmi: | Sosyal Beceriler | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. DUYGU ARICI DOĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Duygu Arıcı Doğan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrencilerin sosyal becerileri açıklayarak, duygularını doğru şekilde ifade etme, düzenleme ve yönetmede yetkinlik kazanması aynı zamanda karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma ve uygun çözümler bularak problem çözme becerisi geliştirmesi ve açık iletişim kanalları kullanarak grupla iş birliği yaparak bir işi başlatıp yürütebilmesine yönelik farkındalık ve yetkinlik kazanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Sosyal becerilerin tanımlanması, değerlendirilmesi ve sosyal beceri modelleri konusunda bilgi sahibi olmak, duyguları anlama, ifade etme, düzenleme ve yönetme farkındalığı kazanmak, iletişim becerilerini etkili şekilde kullanmak, problem çözme ve stresle başa çıkabilme konusunda yetkinlik kazanmak ve grupla iş birliği içerisinde sosyal becerilere yönelik uygulamalar gerçekleştirmek dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sosyal becerileri tanımlar. 2) Sosyal beceri modellerini açıklar. 3) Duygularını düzenleme ve yönetmede yetkinlik kazanır. 4) İletişim becerilerini etkin şekilde kullanır. 5) Bir sorunla karşılaştığında çözüm önerisi sunar. 6) Grupla bir işi başlatır ve yürütür. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı | |
2) | Sosyal Beceri/Beceriler Tanımı ve Türleri | |
3) | Sosyal Becerilerin Değerlendirilmesi ve Sosyal Beceri Modelleri | |
4) | Duyguları Anlama, İfade Etme, Düzenleme ve Yönetme | |
5) | İletişim Becerileri | |
6) | Problem Çözme ve Stresle Başa Çıkma | |
7) | Grupla Etkileşim ve Bir İş Yürütme Becerileri | |
8) | Ara sınav | |
9) | Grup çalışmaları | |
10) | Grup çalışmaları | |
11) | Grup çalışmaları | |
12) | Grup çalışmaları | |
13) | Grup çalışmaları | |
14) | Grup çalışmaları | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | • Sosyal Beceri Eğitimi, Hasan BACANLI, Pegem Akademi. • Ergenlikten Yetişkinliğe Grup Çalışmaları, Editör M.Betül AYDIN, Nobel Yayın. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |||||||||||||||
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |||||||||||||||
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |||||||||||||||
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |||||||||||||||
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |||||||||||||||
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |||||||||||||||
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |||||||||||||||
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |||||||||||||||
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |||||||||||||||
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |||||||||||||||
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |
2) | Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |
3) | Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |
4) | Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |
5) | Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |
6) | Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |
7) | Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |
8) | Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |
9) | Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |
10) | Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
11) | Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |
12) | Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |
13) | Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |
14) | Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |
15) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 5 | 70 | ||||
Ödevler | 1 | 28 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 | ||||
Final | 1 | 14 | 14 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 |