Bilgisayar Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI234 | ||||
Ders İsmi: | Sosyal Beceriler | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. DUYGU ARICI DOĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Duygu Arıcı Doğan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrencilerin sosyal becerileri açıklayarak, duygularını doğru şekilde ifade etme, düzenleme ve yönetmede yetkinlik kazanması aynı zamanda karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma ve uygun çözümler bularak problem çözme becerisi geliştirmesi ve açık iletişim kanalları kullanarak grupla iş birliği yaparak bir işi başlatıp yürütebilmesine yönelik farkındalık ve yetkinlik kazanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Sosyal becerilerin tanımlanması, değerlendirilmesi ve sosyal beceri modelleri konusunda bilgi sahibi olmak, duyguları anlama, ifade etme, düzenleme ve yönetme farkındalığı kazanmak, iletişim becerilerini etkili şekilde kullanmak, problem çözme ve stresle başa çıkabilme konusunda yetkinlik kazanmak ve grupla iş birliği içerisinde sosyal becerilere yönelik uygulamalar gerçekleştirmek dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sosyal becerileri tanımlar. 2) Sosyal beceri modellerini açıklar. 3) Duygularını düzenleme ve yönetmede yetkinlik kazanır. 4) İletişim becerilerini etkin şekilde kullanır. 5) Bir sorunla karşılaştığında çözüm önerisi sunar. 6) Grupla bir işi başlatır ve yürütür. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı | |
2) | Sosyal Beceri/Beceriler Tanımı ve Türleri | |
3) | Sosyal Becerilerin Değerlendirilmesi ve Sosyal Beceri Modelleri | |
4) | Duyguları Anlama, İfade Etme, Düzenleme ve Yönetme | |
5) | İletişim Becerileri | |
6) | Problem Çözme ve Stresle Başa Çıkma | |
7) | Grupla Etkileşim ve Bir İş Yürütme Becerileri | |
8) | Ara sınav | |
9) | Grup çalışmaları | |
10) | Grup çalışmaları | |
11) | Grup çalışmaları | |
12) | Grup çalışmaları | |
13) | Grup çalışmaları | |
14) | Grup çalışmaları | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | • Sosyal Beceri Eğitimi, Hasan BACANLI, Pegem Akademi. • Ergenlikten Yetişkinliğe Grup Çalışmaları, Editör M.Betül AYDIN, Nobel Yayın. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | ||||||||||
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | ||||||||||
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | ||||||||||
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | |
2) | Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | |
3) | Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | |
4) | Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | |
5) | Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | |
6) | Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | |
7) | Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | |
8) | Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | |
9) | Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | |
10) | Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 5 | 70 | ||||
Ödevler | 1 | 28 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 | ||||
Final | 1 | 14 | 14 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 |