Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI234 | ||||
Ders İsmi: | Sosyal Beceriler | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. DUYGU ARICI DOĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Duygu Arıcı Doğan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrencilerin sosyal becerileri açıklayarak, duygularını doğru şekilde ifade etme, düzenleme ve yönetmede yetkinlik kazanması aynı zamanda karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma ve uygun çözümler bularak problem çözme becerisi geliştirmesi ve açık iletişim kanalları kullanarak grupla iş birliği yaparak bir işi başlatıp yürütebilmesine yönelik farkındalık ve yetkinlik kazanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Sosyal becerilerin tanımlanması, değerlendirilmesi ve sosyal beceri modelleri konusunda bilgi sahibi olmak, duyguları anlama, ifade etme, düzenleme ve yönetme farkındalığı kazanmak, iletişim becerilerini etkili şekilde kullanmak, problem çözme ve stresle başa çıkabilme konusunda yetkinlik kazanmak ve grupla iş birliği içerisinde sosyal becerilere yönelik uygulamalar gerçekleştirmek dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sosyal becerileri tanımlar. 2) Sosyal beceri modellerini açıklar. 3) Duygularını düzenleme ve yönetmede yetkinlik kazanır. 4) İletişim becerilerini etkin şekilde kullanır. 5) Bir sorunla karşılaştığında çözüm önerisi sunar. 6) Grupla bir işi başlatır ve yürütür. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı | |
2) | Sosyal Beceri/Beceriler Tanımı ve Türleri | |
3) | Sosyal Becerilerin Değerlendirilmesi ve Sosyal Beceri Modelleri | |
4) | Duyguları Anlama, İfade Etme, Düzenleme ve Yönetme | |
5) | İletişim Becerileri | |
6) | Problem Çözme ve Stresle Başa Çıkma | |
7) | Grupla Etkileşim ve Bir İş Yürütme Becerileri | |
8) | Ara sınav | |
9) | Grup çalışmaları | |
10) | Grup çalışmaları | |
11) | Grup çalışmaları | |
12) | Grup çalışmaları | |
13) | Grup çalışmaları | |
14) | Grup çalışmaları | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | • Sosyal Beceri Eğitimi, Hasan BACANLI, Pegem Akademi. • Ergenlikten Yetişkinliğe Grup Çalışmaları, Editör M.Betül AYDIN, Nobel Yayın. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Havacılık ve uçaklara ilişkin temel kavramları kullanarak uçuş süreçlerini ve operasyon akışını açıklayabilir. | |||||||||||||||
2) Uçaklara ilişkin temel teknik bilgileri, uçaklar arası farklılıkları, uçaklarda kullanılan farklı teknik donanımları tanımlayabilir. | |||||||||||||||
3) Havayolu normal operasyonuna ait kuralları ve sorumluluklarını, hukuki süreçleri, hak ve yükümlülüklerini açıklayabilir. | |||||||||||||||
4) Uçuş görev süresi boyunca her ortamda ilgili tüm mevzuata uygun olarak iş sağlığı ve güvenliği önlemlerine uygun olarak gerekli çalışmaların yapılmasını sağlar. | |||||||||||||||
5) Havacılık işletmeleri ve ortamlarında emniyet değerlendirmesinin yapılması, tehlikelerin ortadan kaldırılması/kontrol altına alınması amacıyla çözüm önerileri üreterek elektronik ortamda gerekli bölümlere, amirlerine raporlama verebilir. | |||||||||||||||
6) İlkyardım uygulamalarını bilir, durum tanımlaması yapar ve uygun müdahale yöntemlerini kullanarak gerekli yardımı sağlayabilir. | |||||||||||||||
7) Mesleki acil durum operasyonunu teori ve uygulama seviyesinde açıklayarak aktif olarak yönetebilir. | |||||||||||||||
8) Havacılık/Sivil Havacılık tarihi, günümüzde dünya havacılığının konumu, ekonomik önemi ve havacılığın gelişimi hakkında ulusal ve uluslararası kaynakları bilerek takip edebilir. | |||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncel mesleki bilgileri takip etme, uygulama, değerlendirme ve paylaşma becerisinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |||||||||||||||
10) Havacılıkla ilgili proje ve etkinliklere katılarak, görev alarak kabin hizmetlerinin sektörel önemi ve yerini değerlendirir. | |||||||||||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||
12) Yolcu/müşteri memnuniyeti sağlama ve kurumun hedefleri doğrultusunda, farklı kültürlerden gelen insanlarla etkin iletişim kurma becerisi ile Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde ingilizce bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
13) Ekip içi davranış şekillerini benimser ve ekip olarak iş yapabilme yeterliliği oluşur. | |||||||||||||||
14) Kalite yönetimi, marka, sunum konularında bilgi sahibi olur ve markayı temsil yeteneği oluşur. | |||||||||||||||
15) Görev süresi boyunca verimli, emniyetli, operasyonel ve etik kurallara uygun şekilde sorumluluk alarak görev yapma, süreç yönetimi becerisi kazanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Havacılık ve uçaklara ilişkin temel kavramları kullanarak uçuş süreçlerini ve operasyon akışını açıklayabilir. | |
2) | Uçaklara ilişkin temel teknik bilgileri, uçaklar arası farklılıkları, uçaklarda kullanılan farklı teknik donanımları tanımlayabilir. | |
3) | Havayolu normal operasyonuna ait kuralları ve sorumluluklarını, hukuki süreçleri, hak ve yükümlülüklerini açıklayabilir. | |
4) | Uçuş görev süresi boyunca her ortamda ilgili tüm mevzuata uygun olarak iş sağlığı ve güvenliği önlemlerine uygun olarak gerekli çalışmaların yapılmasını sağlar. | |
5) | Havacılık işletmeleri ve ortamlarında emniyet değerlendirmesinin yapılması, tehlikelerin ortadan kaldırılması/kontrol altına alınması amacıyla çözüm önerileri üreterek elektronik ortamda gerekli bölümlere, amirlerine raporlama verebilir. | |
6) | İlkyardım uygulamalarını bilir, durum tanımlaması yapar ve uygun müdahale yöntemlerini kullanarak gerekli yardımı sağlayabilir. | |
7) | Mesleki acil durum operasyonunu teori ve uygulama seviyesinde açıklayarak aktif olarak yönetebilir. | |
8) | Havacılık/Sivil Havacılık tarihi, günümüzde dünya havacılığının konumu, ekonomik önemi ve havacılığın gelişimi hakkında ulusal ve uluslararası kaynakları bilerek takip edebilir. | |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncel mesleki bilgileri takip etme, uygulama, değerlendirme ve paylaşma becerisinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
10) | Havacılıkla ilgili proje ve etkinliklere katılarak, görev alarak kabin hizmetlerinin sektörel önemi ve yerini değerlendirir. | |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. | |
12) | Yolcu/müşteri memnuniyeti sağlama ve kurumun hedefleri doğrultusunda, farklı kültürlerden gelen insanlarla etkin iletişim kurma becerisi ile Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde ingilizce bilgisine sahip olur. | |
13) | Ekip içi davranış şekillerini benimser ve ekip olarak iş yapabilme yeterliliği oluşur. | |
14) | Kalite yönetimi, marka, sunum konularında bilgi sahibi olur ve markayı temsil yeteneği oluşur. | |
15) | Görev süresi boyunca verimli, emniyetli, operasyonel ve etik kurallara uygun şekilde sorumluluk alarak görev yapma, süreç yönetimi becerisi kazanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 5 | 70 | ||||
Ödevler | 1 | 28 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 | ||||
Final | 1 | 14 | 14 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 |