Bilgisayar Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI234 | ||||
Ders İsmi: | Sosyal Beceriler | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. DUYGU ARICI DOĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Duygu Arıcı Doğan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrencilerin sosyal becerileri açıklayarak, duygularını doğru şekilde ifade etme, düzenleme ve yönetmede yetkinlik kazanması aynı zamanda karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma ve uygun çözümler bularak problem çözme becerisi geliştirmesi ve açık iletişim kanalları kullanarak grupla iş birliği yaparak bir işi başlatıp yürütebilmesine yönelik farkındalık ve yetkinlik kazanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Sosyal becerilerin tanımlanması, değerlendirilmesi ve sosyal beceri modelleri konusunda bilgi sahibi olmak, duyguları anlama, ifade etme, düzenleme ve yönetme farkındalığı kazanmak, iletişim becerilerini etkili şekilde kullanmak, problem çözme ve stresle başa çıkabilme konusunda yetkinlik kazanmak ve grupla iş birliği içerisinde sosyal becerilere yönelik uygulamalar gerçekleştirmek dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sosyal becerileri tanımlar. 2) Sosyal beceri modellerini açıklar. 3) Duygularını düzenleme ve yönetmede yetkinlik kazanır. 4) İletişim becerilerini etkin şekilde kullanır. 5) Bir sorunla karşılaştığında çözüm önerisi sunar. 6) Grupla bir işi başlatır ve yürütür. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı | |
2) | Sosyal Beceri/Beceriler Tanımı ve Türleri | |
3) | Sosyal Becerilerin Değerlendirilmesi ve Sosyal Beceri Modelleri | |
4) | Duyguları Anlama, İfade Etme, Düzenleme ve Yönetme | |
5) | İletişim Becerileri | |
6) | Problem Çözme ve Stresle Başa Çıkma | |
7) | Grupla Etkileşim ve Bir İş Yürütme Becerileri | |
8) | Ara sınav | |
9) | Grup çalışmaları | |
10) | Grup çalışmaları | |
11) | Grup çalışmaları | |
12) | Grup çalışmaları | |
13) | Grup çalışmaları | |
14) | Grup çalışmaları | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | • Sosyal Beceri Eğitimi, Hasan BACANLI, Pegem Akademi. • Ergenlikten Yetişkinliğe Grup Çalışmaları, Editör M.Betül AYDIN, Nobel Yayın. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematik, bilim ve bilgisayar mühendisliği prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, hem teorik hem de pratik olarak, ve bu bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi. | |||||||||||
2) Etik prensiplere, mesleki ve etik sorumluluğa uygun davranma; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma | |||||||||||
3) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilik farkındalığı; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||||||||
4) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve bilgisayar mühendisliğine yansıyan dönemin sorunları hakkında bilgi sahibi olma; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık. | |||||||||||
5) Uygun analiz ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini tanımlama, formülleme ve çözebilme yeteneği. | |||||||||||
6) Belirli gereksinimleri karşılayan ve gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında çalışan karmaşık bilgisayar sistemleri, cihazlar veya ürünler tasarlama ve geliştirme yeteneği, modern tasarım yöntemlerini kullanma yeteneği. | |||||||||||
7) Sözlü ve yazılı iletişim becerileriyle etkili iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili raporlar yazabilme ve yazılı raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunumlar yapabilme, açık ve anlaşılır talimatlar verip alabilme yeteneği. | |||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında olma; bilgiye erişme yeteneği, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli yenileme yeteneği. | |||||||||||
9) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için kullanılan modern teknikleri ve araçları geliştirme, seçme ve kullanabilme yeteneği, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği. | |||||||||||
10) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemleri veya araştırma konularının incelenmesinde deney planlama ve yürütme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama yeteneği. | |||||||||||
11) Çok disiplinli ekiplerde etkili bir şekilde çalışma yeteneği; bireysel çalışma becerileri. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, bilim ve bilgisayar mühendisliği prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, hem teorik hem de pratik olarak, ve bu bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi. | |
2) | Etik prensiplere, mesleki ve etik sorumluluğa uygun davranma; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma | |
3) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilik farkındalığı; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
4) | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve bilgisayar mühendisliğine yansıyan dönemin sorunları hakkında bilgi sahibi olma; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık. | |
5) | Uygun analiz ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini tanımlama, formülleme ve çözebilme yeteneği. | |
6) | Belirli gereksinimleri karşılayan ve gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında çalışan karmaşık bilgisayar sistemleri, cihazlar veya ürünler tasarlama ve geliştirme yeteneği, modern tasarım yöntemlerini kullanma yeteneği. | |
7) | Sözlü ve yazılı iletişim becerileriyle etkili iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili raporlar yazabilme ve yazılı raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunumlar yapabilme, açık ve anlaşılır talimatlar verip alabilme yeteneği. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında olma; bilgiye erişme yeteneği, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli yenileme yeteneği. | |
9) | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için kullanılan modern teknikleri ve araçları geliştirme, seçme ve kullanabilme yeteneği, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği. | |
10) | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemleri veya araştırma konularının incelenmesinde deney planlama ve yürütme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama yeteneği. | |
11) | Çok disiplinli ekiplerde etkili bir şekilde çalışma yeteneği; bireysel çalışma becerileri. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 5 | 70 | ||||
Ödevler | 1 | 28 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 | ||||
Final | 1 | 14 | 14 | ||||
Toplam İş Yükü | 126 |