Bilişim Güvenliği Teknolojisi
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI233
Ders İsmi: Sağlıkta İnovatif Yaklaşımlar
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ELİF ÖRSELOĞLU
Dersi Veren(ler): ELİF ÖRSELOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilere inovasyon, yaratıcılık, girişimcilik gibi kavramları açıklayarak, birbirlerinin arasındaki bağlantıyı kavrayabilmelerini sağlamak, sağlık hizmeti sunumlarında inovatif düşünmelerini sağlayarak bu konuda davranış geliştirmelerini amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders inovatif yaklaşımlar, girişimcilik ve sağlık hizmeti sunumunda inovasyon, girişimcilik ve inovasyon arasındaki ilişkiler ve sağlık hizmetleri sunumunda inovatif girişimler gibi bilgileri içerir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1) İnovasyonu tanımlar
2) 2) Girişimciliği tanımlar
3) 3) İnovasyon ve girişimcilik arasındaki bağlantıyı kurar.
4) 4) Sağlık sektöründeki inovasyon çalışmalarını takip eder

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı, Tanışma
2) Yaratıcılık Kavramı ve Kapsamı
3) İnovasyon Kavramı ve Kapsamı
4) İnovasyon Türleri
5) Girişimcilik kavramı ve kapsamı
6) Girişimcilik kültürü ve boyutları
7) VİZE
8) Girişimcinin özellikleri
9) İnovatif fikir üretmek
10) İnovatif Ürün Geliştirme Süreci-1
11) İnovatif Ürün Geliştirme Süreci-2
12) Sağlık Sektöründe İnovasyon ve girişimcilik
13) Sağlık Hizmetleri Sunumunda inovasyon örnekleri-1
14) Sağlık Hizmetleri Sunumunda inovasyon örnekleri-2
15) FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Merih YD. İnovatif Hemşirelerin Yol Haritası. Nobel Tıp Kitabevleri, 2018.
2) Stell G., “İnovasyonu Haritalamak Dijital Çağda Özgün İnovasyon Stratejileri” TTGV, 2018.
Diğer Kaynaklar: 1. Stell G., “İnovasyonu Haritalamak Dijital Çağda Özgün İnovasyon Stratejileri” TTGV, 2018.
2. İnovatif Hemşireler Derneği - web linki http://inovatifhemsirelikdernegi.com.
3. Drucker P. İnovasyon ve Girişimcilik, 1. Baskı, Optimistik Yayınları, 2017

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Program algoritması yaratma hakkında bilgi ve beceriye sahiptir.
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli olan yazılımların ve donanımların kurulumunu ve yönetimini yapabilir.
3) Güncel güvenlik ürünlerini takip edebilir.
4) Siber saldırı olaylarına karşın hem yazılımları hem de ortamda bulunan kişileri yönetebilir.
5) Bilgisayarın temel yazılımları ve donanımlarının kurulumu yapar.
6) Açık kaynak işletim sistemi ve bilgisayar ağları yazılımları kurar ve yönetir.
7) Siber saldırı olaylarında yazılımları donanımları ve ortamda bulunan kişileri yönetir.
8) Web sayfasını ve veritabanını kendi yaratır düzenler ve açık taraması yapabilir.
9) Bulut platformlarında alan yaratır, yönetir ve düzenler.
10) Güvenlik duvarı yazılımı de donanımının kurulumunu sağlar yönetir ve düzenler.
11) Bir aygıtın da yazılımın çalışma mantığını çözer işlevlerini maksimum düzeyde verim alması için gerekli düzenlemeleri yapar.
12) Alanı hakkında mesleki, etik, sosyal ve hukuksal alanlardaki konuya hakim olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Program algoritması yaratma hakkında bilgi ve beceriye sahiptir.
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli olan yazılımların ve donanımların kurulumunu ve yönetimini yapabilir.
3) Güncel güvenlik ürünlerini takip edebilir.
4) Siber saldırı olaylarına karşın hem yazılımları hem de ortamda bulunan kişileri yönetebilir.
5) Bilgisayarın temel yazılımları ve donanımlarının kurulumu yapar.
6) Açık kaynak işletim sistemi ve bilgisayar ağları yazılımları kurar ve yönetir.
7) Siber saldırı olaylarında yazılımları donanımları ve ortamda bulunan kişileri yönetir.
8) Web sayfasını ve veritabanını kendi yaratır düzenler ve açık taraması yapabilir.
9) Bulut platformlarında alan yaratır, yönetir ve düzenler.
10) Güvenlik duvarı yazılımı de donanımının kurulumunu sağlar yönetir ve düzenler.
11) Bir aygıtın da yazılımın çalışma mantığını çözer işlevlerini maksimum düzeyde verim alması için gerekli düzenlemeleri yapar.
12) Alanı hakkında mesleki, etik, sosyal ve hukuksal alanlardaki konuya hakim olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 28 % 0
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 75
Ödevler 2 2
Küçük Sınavlar 2 2
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 113