Bilgisayar Programcılığı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI231
Ders İsmi: Sağlık Okuryazarlığı
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İNCİ KAYIN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör.Dilek KOLCA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sağlık okuryazarlığı hakkında yeterli bilgi düzeyine erişebilme, elde edilen bilgileri günlük hayatta kullanabilme ve sağlık alanında doğru bilgi kaynaklarına erişebilme becerisi arttırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Sağlık okuryazarlığı ile ilgili temel bilgiler ve sağlık okuryazarlığının ilişkili olduğu diğer kavramlardan oluşmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık okuryazarlığı kavramını ve önemini bilir.
2) Sağlık okuryazarlığını etkileyen faktörleri açıklar.
3) Sağlık okuryazarlığı hakkında elde edilmiş bilgileri günlük hayatta kullanır.
4) Sağlık alanında doğru bilgi kaynaklarına erişebilme becerisi kazanır.
5) Bireysel ve toplum sağlığı konusunda etkin okuryazarlık becerisine sahip olur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş, Dersin Amacı ve Öğrenim Hedefleri
1) Medya ve Sağlık Okuryazarlığı
2) Sağlık Okuryazarlığı Kavramı
3) Sağlık Okuryazarlığının Temel Belirleyicileri
4) Sağlık Okuryazarlığını Etkileyen Unsurlar
5) Sağlık Okuryazarlığının Sınıflandırılması
6) Sağlık Okuryazarlığının Ölçülmesi
7) Sağlık Okuryazarlığı ve Sağlık Harcamaları
8) Ara Sınav
9) Sağlık Eğitimi ve Sağlık Okuryazarlığı
10) Sağlık Okuryazarlığının Toplum Sağlığına Etkisi
11) Ağız ve Diş Sağlığı Okuryazarlığı
12) Sağlıklı Beslenme Okuryazarlığı
13) COVID-19 Pandemisi ve Sağlık Okuryazarlığı
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hocanın kendi notları
Diğer Kaynaklar: Yıldırım, H. H., Sağlık Okuryazarlığı: Türkiye Resmin Neresinde? Ne Yapmalı? Absam, 2015.
Yıldırım, F. ve Keser, A. Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Yayını, 2015.
https://www.skb.gov.tr/wp-content/uploads/2015/05/saglik-okur-yazarligi-WEB.pdf.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır.
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir.
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır.
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar.
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir.
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir.
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar.
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir.
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır.
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir.
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir.
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder.
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. 1
2) Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. 2
3) Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. 2
4) Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. 2
5) Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. 1
6) Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. 2
7) Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. 2
8) Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. 2
9) İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. 1
10) Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. 1
11) Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. 2
12) Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. 2
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 2 20 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 10 60
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 120