Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI231 | ||||
Ders İsmi: | Sağlık Okuryazarlığı | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. İNCİ KAYIN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr.Gör.Dilek KOLCA | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sağlık okuryazarlığı hakkında yeterli bilgi düzeyine erişebilme, elde edilen bilgileri günlük hayatta kullanabilme ve sağlık alanında doğru bilgi kaynaklarına erişebilme becerisi arttırmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Sağlık okuryazarlığı ile ilgili temel bilgiler ve sağlık okuryazarlığının ilişkili olduğu diğer kavramlardan oluşmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık okuryazarlığı kavramını ve önemini bilir. 2) Sağlık okuryazarlığını etkileyen faktörleri açıklar. 3) Sağlık okuryazarlığı hakkında elde edilmiş bilgileri günlük hayatta kullanır. 4) Sağlık alanında doğru bilgi kaynaklarına erişebilme becerisi kazanır. 5) Bireysel ve toplum sağlığı konusunda etkin okuryazarlık becerisine sahip olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş, Dersin Amacı ve Öğrenim Hedefleri | |
1) | Medya ve Sağlık Okuryazarlığı | |
2) | Sağlık Okuryazarlığı Kavramı | |
3) | Sağlık Okuryazarlığının Temel Belirleyicileri | |
4) | Sağlık Okuryazarlığını Etkileyen Unsurlar | |
5) | Sağlık Okuryazarlığının Sınıflandırılması | |
6) | Sağlık Okuryazarlığının Ölçülmesi | |
7) | Sağlık Okuryazarlığı ve Sağlık Harcamaları | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Sağlık Eğitimi ve Sağlık Okuryazarlığı | |
10) | Sağlık Okuryazarlığının Toplum Sağlığına Etkisi | |
11) | Ağız ve Diş Sağlığı Okuryazarlığı | |
12) | Sağlıklı Beslenme Okuryazarlığı | |
13) | COVID-19 Pandemisi ve Sağlık Okuryazarlığı | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Hocanın kendi notları |
Diğer Kaynaklar: | Yıldırım, H. H., Sağlık Okuryazarlığı: Türkiye Resmin Neresinde? Ne Yapmalı? Absam, 2015. Yıldırım, F. ve Keser, A. Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Yayını, 2015. https://www.skb.gov.tr/wp-content/uploads/2015/05/saglik-okur-yazarligi-WEB.pdf. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 20 | 40 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 10 | 60 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 | ||||
Final | 1 | 10 | 10 | ||||
Toplam İş Yükü | 120 |