Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI230 | ||||
Ders İsmi: | Özel Gereksinimli Çocuklar | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. SEVİL İMERT | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Sevil İMERT | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Her öğrenci için bu dersin amacı; Öğrencilerin, özel eğitim ve ilgili kavramların tanımlarını bilmesi, özel eğitim ile ilgili farkındalıklarının artması, erken tanının önemini kavramaları, özel eğitim hizmet ve uygulamaları ile ilgili bilgi sahibi olmaları, yetersizlik gruplarının neler olduğunu bilmesi, yetersizliği olan bireyler ve bu bireylere sahip ailelere yaklaşım ve yönlendirmeleri öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Özel eğitimin tanımı, ilgili terimler, temel kavramlar, tanımlar, ilkelerin ve amaçların tanınması, ülkemizde ve dünyada sunulan özel eğitim hizmetleri ve tarihçesi, yasal düzenlemeler, yetersizliğe neden olan faktörler, yaygınlık oranları, önleme, erken tanı ve önemi, ailelerin yaşadıkları psikolojik süreçler, yetersizlik grupları, yetersizlik grubuna yönelik sunulan eğitimler, kaynaştırma eğitimi, özel gereksinimli çocuklarda aile eğitimi konuları işlenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar ve ilkeleri sıralar. 2) Dünyada ve ülkemizde sunulan özel eğitimi yorumlar. 3) Yetersizliğe neden olan faktörler ve yaygınlık oranlarını yorumlar. 4) Özel eğitimde yasal düzenlemeleri bilir. 5) Özel eğitimde önleme ve erken tanıyı açıklar ve yorum yapar. 6) Özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerin yaşadığı psikolojik süreçleri yorumlar. 7) Yetersizlik gruplarını açıklar. 8) Yetersizliği olan bireylerin eğitimlerini açıklar. 9) Özel gereksinimli çocuklarda aile eğitimini açıklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Özel Eğitim ile İlgili Temel Kavramlar ve İlkeler | Ders Notları |
2) | Dünyada ve Ülkemizde Özel Eğitim, Özel Gereksinime Neden Olan Etmenler, Sınıflandırılması, Yaygınlık Oranları, Sunulan Özel Eğitim Hizmetleri ve Yasal Düzenlemeler | Ders Notları |
3) | Özel Eğitimde Erken Teşhis ve Müdahale | Ders Notları |
4) | Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Ailelerin Yaşadıkları Psikolojik Süreçler | Ders Notları |
5) | Yetersizlik Grupları- Görme Yetersizliği Olan Bireyler | Ders Notları |
6) | Yetersizlik Grupları- İşitme Yetersizliği Olan Bireyler | Ders Notları |
7) | Yetersizlik Grupları- Bedensel Yetersizliği Olan Bireyler | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Yetersizlik Grupları- Zihinsel Yetersizliği Olan Bireyler | Ders Notları |
10) | Yetersizlik Grupları- Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Bireyler | Ders Notları |
11) | Yetersizlik Grupları- Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler | Ders Notları |
12) | Yetersizlik Grupları- Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Bireyler | Ders Notları |
13) | Yetersizlik Grupları- Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler | Ders Notları |
14) | Yetersizlik Grupları- Üstün ve Özel Yetenekli Bireyler | Ders Notları |
15) | Final Sınavı | - |
16) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Yüksel, Begümhan (ed.). Erken Çocukluk Döneminde Kaynaştırma. Ankara: Hedef Yayıncılık, 2021. |
Diğer Kaynaklar: | DERS NOTLARI |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tasarım yapabilme Temel sanat ve tasarım becerilerine sahip olma Bir konu yada soruna yönelik fikir geliştirme ve bunu görselleştirme Estetik bir bakış açısına sahip olma 2 ve 3 Boyutlu Animasyon yapabilme Hareketli Grafik Tasarım (Animasyon) yapabilme Tasarım ve animasyon için gerekli program ve yazılımları kullanabilme Dijital Oyun Tasarımı yapabilme Bir fikri kurgulama ve senaryolaştırma Storyboard oluşturabilme Masaüstü yayıncılıkla ilgili (matbaa, baskı vb) konularda bilgi sahibi olma Tipografi ve duygu ilişkisini kavrama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |