Dersin Amacı: |
Her öğrenci için bu dersin amacı;
Öğrencilerin, özel eğitim ve ilgili kavramların tanımlarını bilmesi, özel eğitim ile ilgili farkındalıklarının artması, erken tanının önemini kavramaları, özel eğitim hizmet ve uygulamaları ile ilgili bilgi sahibi olmaları, yetersizlik gruplarının neler olduğunu bilmesi, yetersizliği olan bireyler ve bu bireylere sahip ailelere yaklaşım ve yönlendirmeleri öğrenmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Özel eğitimin tanımı, ilgili terimler, temel kavramlar, tanımlar, ilkelerin ve amaçların tanınması, ülkemizde ve dünyada sunulan özel eğitim hizmetleri ve tarihçesi, yasal düzenlemeler, yetersizliğe neden olan faktörler, yaygınlık oranları, önleme, erken tanı ve önemi, ailelerin yaşadıkları psikolojik süreçler, yetersizlik grupları, yetersizlik grubuna yönelik sunulan eğitimler, kaynaştırma eğitimi, özel gereksinimli çocuklarda aile eğitimi konuları işlenecektir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Özel Eğitim ile İlgili Temel Kavramlar ve İlkeler
|
Ders Notları
|
2) |
Dünyada ve Ülkemizde Özel Eğitim, Özel Gereksinime Neden Olan Etmenler, Sınıflandırılması, Yaygınlık Oranları, Sunulan Özel Eğitim Hizmetleri ve Yasal Düzenlemeler
|
Ders Notları
|
3) |
Özel Eğitimde Erken Teşhis ve Müdahale |
Ders Notları
|
4) |
Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Ailelerin Yaşadıkları Psikolojik Süreçler
|
Ders Notları
|
5) |
Yetersizlik Grupları- Görme Yetersizliği Olan Bireyler |
Ders Notları
|
6) |
Yetersizlik Grupları- İşitme Yetersizliği Olan Bireyler |
Ders Notları
|
7) |
Yetersizlik Grupları- Bedensel Yetersizliği Olan Bireyler
|
Ders Notları
|
8) |
Ara Sınav
|
- |
9) |
Yetersizlik Grupları- Zihinsel Yetersizliği Olan Bireyler
|
Ders Notları
|
10) |
Yetersizlik Grupları- Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Bireyler |
Ders Notları |
11) |
Yetersizlik Grupları- Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler
|
Ders Notları
|
12) |
Yetersizlik Grupları- Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Bireyler |
Ders Notları
|
13) |
Yetersizlik Grupları- Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler
|
Ders Notları
|
14) |
Yetersizlik Grupları- Üstün ve Özel Yetenekli Bireyler
|
Ders Notları
|
15) |
Final Sınavı |
-
|
16) |
Final Sınavı
|
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel hukuk kavramlarına hâkim olarak okuduğunu anlama, kavrama ve kullanabilme yeterliliğine sahiptir. |
|
2) |
Özel hukuk ve kamu hukuku ayrımı, usule ilişkin temel farklılıkları ve sonuçları hakkında bilgi sahibidir. |
|
3) |
Analitik düşünme yöntemini öğrenerek hukuksal kavramları karşılaştırabilme ve kullanabilme yeteneğini edinmiştir. |
|
4) |
Örnek olay analizleri üzerinden teorik bilgilerini pratik uygulamada kullanabilme becerisi edinmiştir. |
|
5) |
Yargı örgütünün yapısı ve işleyişi ile kapsamlı bilgi sahibi olabilmeli, hukuksal sorunların hangi mercilerde çözülebileceği konusunda gerekli yönlendirmeleri yapabilir. |
|
6) |
Hukukun bilgi kaynaklarına erişme ve etkin biçimde kullanma yeterliliğine sahip olup değişimlere uyum göstererek mesleki alanda kendini geliştirme becerisine sahiptir. |
|
7) |
Adli mekanizmanın gerektirdiği bilgi teknolojileri hakkında kapsamlı bilgi sahibi ve beceri sahibidir. |
|
8) |
Devlet örgütünün yapısı, görevleri ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olabilmeli ve gerekli mevzuatı takip edebilir. |
|
9) |
Bireyin devlet karşısındaki gerek iç hukuktan gerekse uluslararası hukuktan doğan hakları ve yükümlülükleri hakkında kapsamlı bilgi sahibi olabilmeli ve bu bilgiyi pratik uygulamaya yansıtabilecek yetkinliktedir. |
|
10) |
Hukuksal bilgi düşüncelerini mesleğinin gereklilikleri doğrultusunda gerek yazılı gerekse sözlü olarak etkin biçimde ifade edebilir. |
|
11) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. |
|
12) |
Kalem mevzuatı hakkında bilgi sahibidir ve hızlı klavye kullanmak suretiyle adli yazışma yapabilir. |
|
13) |
Hukuk alanındaki mesleklerin kendine özgü kuralları ve meslek etiği hakkında bilgi sahibi olabilmeli ve bunları kendi mesleğine uygulayabilecek yetkinliktedir. |
|
14) |
Türk dilinin yapısı ve kurallarını özümsemiş ve bu bilgisini hukuksal metinlerin kabul edilen standartlarına uygulayabilecek yeterliliktedir. |
|
15) |
Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|