UNI230 Özel Gereksinimli Çocuklarİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI230
Ders İsmi: Özel Gereksinimli Çocuklar
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SEVİL İMERT
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Sevil İMERT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her öğrenci için bu dersin amacı;
Öğrencilerin, özel eğitim ve ilgili kavramların tanımlarını bilmesi, özel eğitim ile ilgili farkındalıklarının artması, erken tanının önemini kavramaları, özel eğitim hizmet ve uygulamaları ile ilgili bilgi sahibi olmaları, yetersizlik gruplarının neler olduğunu bilmesi, yetersizliği olan bireyler ve bu bireylere sahip ailelere yaklaşım ve yönlendirmeleri öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Özel eğitimin tanımı, ilgili terimler, temel kavramlar, tanımlar, ilkelerin ve amaçların tanınması, ülkemizde ve dünyada sunulan özel eğitim hizmetleri ve tarihçesi, yasal düzenlemeler, yetersizliğe neden olan faktörler, yaygınlık oranları, önleme, erken tanı ve önemi, ailelerin yaşadıkları psikolojik süreçler, yetersizlik grupları, yetersizlik grubuna yönelik sunulan eğitimler, kaynaştırma eğitimi, özel gereksinimli çocuklarda aile eğitimi konuları işlenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar ve ilkeleri sıralar.
2) Dünyada ve ülkemizde sunulan özel eğitimi yorumlar.
3) Yetersizliğe neden olan faktörler ve yaygınlık oranlarını yorumlar.
4) Özel eğitimde yasal düzenlemeleri bilir.
5) Özel eğitimde önleme ve erken tanıyı açıklar ve yorum yapar.
6) Özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerin yaşadığı psikolojik süreçleri yorumlar.
7) Yetersizlik gruplarını açıklar.
8) Yetersizliği olan bireylerin eğitimlerini açıklar.
9) Özel gereksinimli çocuklarda aile eğitimini açıklar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Özel Eğitim ile İlgili Temel Kavramlar ve İlkeler Ders Notları
2) Dünyada ve Ülkemizde Özel Eğitim, Özel Gereksinime Neden Olan Etmenler, Sınıflandırılması, Yaygınlık Oranları, Sunulan Özel Eğitim Hizmetleri ve Yasal Düzenlemeler Ders Notları
3) Özel Eğitimde Erken Teşhis ve Müdahale Ders Notları
4) Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Ailelerin Yaşadıkları Psikolojik Süreçler Ders Notları
5) Yetersizlik Grupları- Görme Yetersizliği Olan Bireyler Ders Notları
6) Yetersizlik Grupları- İşitme Yetersizliği Olan Bireyler Ders Notları
7) Yetersizlik Grupları- Bedensel Yetersizliği Olan Bireyler Ders Notları
8) Ara Sınav -
9) Yetersizlik Grupları- Zihinsel Yetersizliği Olan Bireyler Ders Notları
10) Yetersizlik Grupları- Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Bireyler Ders Notları
11) Yetersizlik Grupları- Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler Ders Notları
12) Yetersizlik Grupları- Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Bireyler Ders Notları
13) Yetersizlik Grupları- Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler Ders Notları
14) Yetersizlik Grupları- Üstün ve Özel Yetenekli Bireyler Ders Notları
15) Final Sınavı -
16) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yüksel, Begümhan (ed.). Erken Çocukluk Döneminde Kaynaştırma. Ankara: Hedef Yayıncılık, 2021.
Diğer Kaynaklar: DERS NOTLARI

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100