Dersin Amacı: |
Her öğrenci için bu dersin amacı;
Öğrencilerin, özel eğitim ve ilgili kavramların tanımlarını bilmesi, özel eğitim ile ilgili farkındalıklarının artması, erken tanının önemini kavramaları, özel eğitim hizmet ve uygulamaları ile ilgili bilgi sahibi olmaları, yetersizlik gruplarının neler olduğunu bilmesi, yetersizliği olan bireyler ve bu bireylere sahip ailelere yaklaşım ve yönlendirmeleri öğrenmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Özel eğitimin tanımı, ilgili terimler, temel kavramlar, tanımlar, ilkelerin ve amaçların tanınması, ülkemizde ve dünyada sunulan özel eğitim hizmetleri ve tarihçesi, yasal düzenlemeler, yetersizliğe neden olan faktörler, yaygınlık oranları, önleme, erken tanı ve önemi, ailelerin yaşadıkları psikolojik süreçler, yetersizlik grupları, yetersizlik grubuna yönelik sunulan eğitimler, kaynaştırma eğitimi, özel gereksinimli çocuklarda aile eğitimi konuları işlenecektir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Özel Eğitim ile İlgili Temel Kavramlar ve İlkeler
|
Ders Notları
|
2) |
Dünyada ve Ülkemizde Özel Eğitim, Özel Gereksinime Neden Olan Etmenler, Sınıflandırılması, Yaygınlık Oranları, Sunulan Özel Eğitim Hizmetleri ve Yasal Düzenlemeler
|
Ders Notları
|
3) |
Özel Eğitimde Erken Teşhis ve Müdahale |
Ders Notları
|
4) |
Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Ailelerin Yaşadıkları Psikolojik Süreçler
|
Ders Notları
|
5) |
Yetersizlik Grupları- Görme Yetersizliği Olan Bireyler |
Ders Notları
|
6) |
Yetersizlik Grupları- İşitme Yetersizliği Olan Bireyler |
Ders Notları
|
7) |
Yetersizlik Grupları- Bedensel Yetersizliği Olan Bireyler
|
Ders Notları
|
8) |
Ara Sınav
|
- |
9) |
Yetersizlik Grupları- Zihinsel Yetersizliği Olan Bireyler
|
Ders Notları
|
10) |
Yetersizlik Grupları- Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Bireyler |
Ders Notları |
11) |
Yetersizlik Grupları- Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireyler
|
Ders Notları
|
12) |
Yetersizlik Grupları- Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Bireyler |
Ders Notları
|
13) |
Yetersizlik Grupları- Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler
|
Ders Notları
|
14) |
Yetersizlik Grupları- Üstün ve Özel Yetenekli Bireyler
|
Ders Notları
|
15) |
Final Sınavı |
-
|
16) |
Final Sınavı
|
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. |
3 |
2) |
Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. |
3 |
3) |
Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. |
3 |
4) |
Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. |
3 |
5) |
Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. |
3 |
6) |
Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. |
3 |
7) |
Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
|
3 |
8) |
Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
3 |
9) |
Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. |
3 |
10) |
Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. |
3 |
11) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. |
3 |
12) |
Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. |
3 |
13) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |