Otomotiv Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI227 | ||||
Ders İsmi: | Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. DİLEK KOLCA | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr.Gör.Dilek KOLCA | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sağlık sistemi kavramını öğrenme ve ülkelerin farklı sağlık sistemlerini karşılaştırabilme becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Sağlık kavramı, sağlık sistemleri ve ülkelerin birbirinden farklılık gösteren sağlık sistemlerinin anlatılmasından oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık kavramını ve bileşenlerini tanımlar. 2) Sağlık sistemi kavramını bilir. 3) Sağlık sistemlerinin finansman modellerini öğrenir. 4) Ülkelerin farklı sağlık sistemlerini kavrar. 5) Türk sağlık sistemi ile diğer ülkeleri karşılaştırır. 6) Sağlık sistemleri için önerilerde bulunur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş, Dersin Amacı Ve Öğrenim Hedefleri | |
2) | Sağlık Kavramı ve Sağlığın Belirleyicileri | |
3) | Sağlık Hizmetleri Kavramı | |
4) | Sağlık Sistemi Kavramı ve Sağlık Sistemlerinin Amaçları | |
5) | Sağlık Sistemlerinde Finansman Modelleri | |
6) | Sağlık Sistemleri Karşılaştırmalarında Sağlık Göstergeleri | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Türk Sağlık Sistemi | |
9) | ABD, Meksika ve Singapur Sağlık Sistemi | |
10) | Fransa, Hollanda ve Almanya Sağlık Sistemi | |
11) | İngiltere, Kanada ve Avustralya Sağlık Sistemi | |
12) | Küba, İspanya ve İtalya Sağlık Sistemi | |
13) | Çin, Japonya ve Hindistan Sağlık Sistemi | |
14) | Danimarka, İsveç ve Norveç Sağlık Sistemi | |
15) | Sunumları Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Sargutan, Erdal. Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri. Hacettepe Yayınevi, 2006 |
Diğer Kaynaklar: | OECD, WHO, WORLDBANK, ILO |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Gelişen ve sürekli değişim içerisinde olan otomotiv endüstrisi ve otomotiv sanayi kuruluşları ile ilişkili diğer sektörlerin ihtiyaç duyduğu niteliklere sahip Otomotiv Teknikerlerinden biri olmak | ||||||
2) Yeni teknoloji motor ve sistem elemanlarının malzemelerini tanır, arızalarını bulabilir, diyagnostik test cihazlarını kullanabilir | ||||||
3) Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını ve rapor hazırlama tekniklerini kullanabilme becerisi sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelişen ve sürekli değişim içerisinde olan otomotiv endüstrisi ve otomotiv sanayi kuruluşları ile ilişkili diğer sektörlerin ihtiyaç duyduğu niteliklere sahip Otomotiv Teknikerlerinden biri olmak | 1 |
2) | Yeni teknoloji motor ve sistem elemanlarının malzemelerini tanır, arızalarını bulabilir, diyagnostik test cihazlarını kullanabilir | |
3) | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını ve rapor hazırlama tekniklerini kullanabilme becerisi sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 40 | 80 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 120 |