Bilgisayar Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI225 | ||||
Ders İsmi: | Engellilik ve Katılım | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. VEDAT GÖKEN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr.Gör.Vedat GÖKEN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Farklı engel grupları, bu engel gruplarına yönelik yaklaşımlar ve engelli bireylerin katılımlarına yönelik yaklaşımları hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği: | Farklı engel grupları, bu engel gruplarına yönelik yaklaşımlar ve engelli bireylerin katılımlarına yönelik yaklaşımlar ve engellilerle ilgili yasal mevzuatlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci bu dersin sonunda; · Farklı engel grupları, · Engel gruplarına yönelik yaklaşımlar, · Engelli bireylerin katılımları · Engellilerle ilgili yasal mevzuatlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, Dersin işleyişi ve Syllabus hakkında bilgilendirme | |
2) | Engellilik | |
3) | Engellilik Psikolojisi | |
4) | Toplum Temelli Rehabilitasyon | |
5) | Ortopedik Engellilerde Yaklaşımlar | |
6) | Genel Tekrar | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Görme Engellilerde Yaklaşımlar | |
9) | İşitme Engellilerde Yaklaşımlar | |
10) | Engellilerde Spor 1 | |
11) | Engellilerde Spor 2 | |
12) | İşaret Dili | |
13) | Öğrenci Sunumları | |
14) | Öğrenci Sunumları | |
15) | Final | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Engellilik ve Katılım ( Vize Yayıncılık- Dr. Öğr. Üyesi Mahmut Yaran) |
Diğer Kaynaklar: | Engellilik ve Katılım ( Vize Yayıncılık- Dr. Öğr. Üyesi Mahmut Yaran) Ders notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | ||||||||||
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | ||||||||||
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | ||||||||||
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | ||||||||||
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||||||
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak | |
2) | Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak | |
3) | Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak | |
4) | Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak | |
5) | Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak. | |
6) | Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak | |
7) | Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak | |
8) | Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak | |
9) | Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak | |
10) | Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 0 |
Projeler | 1 | % 0 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 2 | 1 | 4 | 14 | ||
Arazi Çalışması | 1 | 1 | 5 | 6 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 4 | 7 | |||
Ödevler | 6 | 2 | 6 | 48 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 | 20 | |||
Final | 1 | 10 | 10 | 20 | |||
Toplam İş Yükü | 115 |