UNI224 Aktif Yaşlılıkİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Eczane HizmetleriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eczane Hizmetleri

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI224
Ders İsmi: Aktif Yaşlılık
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SEVDE ŞANAL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör.Sevde Şanal
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrencilerin aktif yaşlanmanın önemini kendi ifadeleriyle açıklaması, aktif yaşlanmanın belirleyicileri ve aktif yaşlanma sürecinde etki eden ve rol oynayan faktörlerin bilinerek yaşlılık süreci ile ilişkilendirebilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: • Aktif Yaşlanmaya Genel Bakış
• Yaşlanma ve Aktif Yaşlanmaya Genel Bakış ve Yaşlanma Teorileri
• Yaşlanmaya Bağlı Bireylerde Görülen Değişimler
• Yaşlıların Sorunları
• Yaşlılarda Sık Görülen Sağlık Sorunları
• Yaşlı Sağlığı ve İnterdisipliner Ekip
• Aktif Yaşlanmanın Belirleyicileri
• Aktif Yaşlanmada Koruyucu ve Önleyici Yaklaşımlar I
• Aktif Yaşlanmada Koruyucu ve Önleyici Yaklaşımlar II
• Aktif Yaşlanmanın Psiko-sosyal Boyutu
• Aktif Yaşlanma ve Yaşam Boyu Öğrenme
• Aktif Yaşlanma ve Teknoloji
• Aktif Yaşlanma ve Yaşlı Dostu Kentler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Aktif Yaşlılık dersinde geçen temel kavramları hatırlayabilme
2) Ders sürecinde bilgiye ulaşma yollarını kullanabilme
3) Aktif yaşlanmayı tanımlar
4) Yaşlılık sürecine ilişkin genel bilgileri tanımlar
5) Aktif yaşlanmanın belirleyicilerini açıklar
6) Aktif yaşlanmada koruyucu ve önleyici yaklaşımları açıklar
7) Aktif yaşlanmanın psiko-sosyal boyutunu tanımlar
8) Aktif yaşlanma ve yaşam boyu öğrenme, teknoloji ve yaşlı dostlu kent ilişkisini açıklar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı, Derse Giriş, Aktif Yaşlanmaya Genel Bakış
2) Yaşlanma ve Aktif Yaşlanmaya Genel Bakış ve Yaşlanma Teorileri
3) Yaşlanmaya Bağlı Bireylerde Görülen Değişimler
4) Yaşlıların Sorunları
5) Yaşlılarda Sık Görülen Sağlık Sorunları
6) Yaşlı Sağlığı ve İnterdisipliner Ekip
7) Aktif Yaşlanmanın Belirleyicileri
8) Ara Sınav Haftası
9) Aktif Yaşlanmada Koruyucu ve Önleyici Yaklaşımlar I
10) Aktif Yaşlanmada Koruyucu ve Önleyici Yaklaşımlar II
11) Aktif Yaşlanmanın Psikososyal Boyutu
12) Aktif Yaşlanma ve Yaşam Boyu Öğrenme
13) Aktif Yaşlanma ve Teknoloji
14) Aktif Yaşlanma ve Yaşlı Dostu Kentler
15) Final Sınavları
16) Final Sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanının ders notları.-Instructor's lecture notes.
Diğer Kaynaklar: Öğretim elemanının ders notları.-Instructor's lecture notes.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Mesleği ile ilgili olan kaynakları takip edebilecek bilgi ve birikime sahip olan, sözlü ve yazılı olarak düzgün iletişim kurabilecek bir birikime sahiptir.
2) İlaçlar ve mesleği ile ilgili gerekli kaynakları araştırma yöntemlerinin bilgisine sahiptir.
3) Eczacılık ve ilaçlar ile ilgili yönetmelik ve mevzuat bilgisine sahiptir.
4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
6) Eczacılık alanında kullanılan bilgisayar programlarını kullanma becerisine sahiptir.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
8) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
9) Ürünlerin son kullanma tarihlerini ve stok kontrollerini yapar; eksikleri tespit eder ve uygun bir şekilde depolanmaları ile kayıtlarının tutulması konusunda görev alır.
10) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
11) Eczacı ya da mesul müdürün danışmanlığında, ilaç kullanımı konusunda hastalara ve hasta yakınlarına gerekli yönlendirmeleri yapma becerisine sahiptir.
12) Ekip çalışması için gerekli disipline sahip, iletişim becerisi yüksek, teknik ve uygulama bilgisine sahiptir.
13) Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. Alanı ile ilgili diğer alanlarla iş birliği kurar.
14) İlaç, eczacılık, tıbbi ürünler, medikal ürünler ve dermokozmetikler ile ilgili olan yönergeleri takip eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleği ile ilgili olan kaynakları takip edebilecek bilgi ve birikime sahip olan, sözlü ve yazılı olarak düzgün iletişim kurabilecek bir birikime sahiptir.
2) İlaçlar ve mesleği ile ilgili gerekli kaynakları araştırma yöntemlerinin bilgisine sahiptir.
3) Eczacılık ve ilaçlar ile ilgili yönetmelik ve mevzuat bilgisine sahiptir.
4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
6) Eczacılık alanında kullanılan bilgisayar programlarını kullanma becerisine sahiptir.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
8) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
9) Ürünlerin son kullanma tarihlerini ve stok kontrollerini yapar; eksikleri tespit eder ve uygun bir şekilde depolanmaları ile kayıtlarının tutulması konusunda görev alır.
10) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
11) Eczacı ya da mesul müdürün danışmanlığında, ilaç kullanımı konusunda hastalara ve hasta yakınlarına gerekli yönlendirmeleri yapma becerisine sahiptir.
12) Ekip çalışması için gerekli disipline sahip, iletişim becerisi yüksek, teknik ve uygulama bilgisine sahiptir.
13) Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. Alanı ile ilgili diğer alanlarla iş birliği kurar.
14) İlaç, eczacılık, tıbbi ürünler, medikal ürünler ve dermokozmetikler ile ilgili olan yönergeleri takip eder.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 96
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 124