UNI224 Aktif Yaşlılıkİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yazılım MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yazılım Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI224
Ders İsmi: Aktif Yaşlılık
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SEVDE ŞANAL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör.Sevde Şanal
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrencilerin aktif yaşlanmanın önemini kendi ifadeleriyle açıklaması, aktif yaşlanmanın belirleyicileri ve aktif yaşlanma sürecinde etki eden ve rol oynayan faktörlerin bilinerek yaşlılık süreci ile ilişkilendirebilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: • Aktif Yaşlanmaya Genel Bakış
• Yaşlanma ve Aktif Yaşlanmaya Genel Bakış ve Yaşlanma Teorileri
• Yaşlanmaya Bağlı Bireylerde Görülen Değişimler
• Yaşlıların Sorunları
• Yaşlılarda Sık Görülen Sağlık Sorunları
• Yaşlı Sağlığı ve İnterdisipliner Ekip
• Aktif Yaşlanmanın Belirleyicileri
• Aktif Yaşlanmada Koruyucu ve Önleyici Yaklaşımlar I
• Aktif Yaşlanmada Koruyucu ve Önleyici Yaklaşımlar II
• Aktif Yaşlanmanın Psiko-sosyal Boyutu
• Aktif Yaşlanma ve Yaşam Boyu Öğrenme
• Aktif Yaşlanma ve Teknoloji
• Aktif Yaşlanma ve Yaşlı Dostu Kentler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Aktif Yaşlılık dersinde geçen temel kavramları hatırlayabilme
2) Ders sürecinde bilgiye ulaşma yollarını kullanabilme
3) Aktif yaşlanmayı tanımlar
4) Yaşlılık sürecine ilişkin genel bilgileri tanımlar
5) Aktif yaşlanmanın belirleyicilerini açıklar
6) Aktif yaşlanmada koruyucu ve önleyici yaklaşımları açıklar
7) Aktif yaşlanmanın psiko-sosyal boyutunu tanımlar
8) Aktif yaşlanma ve yaşam boyu öğrenme, teknoloji ve yaşlı dostlu kent ilişkisini açıklar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı, Derse Giriş, Aktif Yaşlanmaya Genel Bakış
2) Yaşlanma ve Aktif Yaşlanmaya Genel Bakış ve Yaşlanma Teorileri
3) Yaşlanmaya Bağlı Bireylerde Görülen Değişimler
4) Yaşlıların Sorunları
5) Yaşlılarda Sık Görülen Sağlık Sorunları
6) Yaşlı Sağlığı ve İnterdisipliner Ekip
7) Aktif Yaşlanmanın Belirleyicileri
8) Ara Sınav Haftası
9) Aktif Yaşlanmada Koruyucu ve Önleyici Yaklaşımlar I
10) Aktif Yaşlanmada Koruyucu ve Önleyici Yaklaşımlar II
11) Aktif Yaşlanmanın Psikososyal Boyutu
12) Aktif Yaşlanma ve Yaşam Boyu Öğrenme
13) Aktif Yaşlanma ve Teknoloji
14) Aktif Yaşlanma ve Yaşlı Dostu Kentler
15) Final Sınavları
16) Final Sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanının ders notları.-Instructor's lecture notes.
Diğer Kaynaklar: Öğretim elemanının ders notları.-Instructor's lecture notes.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, gerçekleştirme, sınama, doğrulama, ölçme ve bakımını yapma becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın yazılım mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; yazılım mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık yazılım mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir yazılım sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama, gerçekleştirme, sınama, doğrulama, ölçme ve bakımını yapma becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Yazılım mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya yazılım mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve yazılım mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın yazılım mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; yazılım mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 96
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 124