Bilgisayar Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI224 | ||||
Ders İsmi: | Aktif Yaşlılık | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. SEVDE ŞANAL | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr.Gör.Sevde Şanal | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrencilerin aktif yaşlanmanın önemini kendi ifadeleriyle açıklaması, aktif yaşlanmanın belirleyicileri ve aktif yaşlanma sürecinde etki eden ve rol oynayan faktörlerin bilinerek yaşlılık süreci ile ilişkilendirebilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | • Aktif Yaşlanmaya Genel Bakış • Yaşlanma ve Aktif Yaşlanmaya Genel Bakış ve Yaşlanma Teorileri • Yaşlanmaya Bağlı Bireylerde Görülen Değişimler • Yaşlıların Sorunları • Yaşlılarda Sık Görülen Sağlık Sorunları • Yaşlı Sağlığı ve İnterdisipliner Ekip • Aktif Yaşlanmanın Belirleyicileri • Aktif Yaşlanmada Koruyucu ve Önleyici Yaklaşımlar I • Aktif Yaşlanmada Koruyucu ve Önleyici Yaklaşımlar II • Aktif Yaşlanmanın Psiko-sosyal Boyutu • Aktif Yaşlanma ve Yaşam Boyu Öğrenme • Aktif Yaşlanma ve Teknoloji • Aktif Yaşlanma ve Yaşlı Dostu Kentler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Aktif Yaşlılık dersinde geçen temel kavramları hatırlayabilme 2) Ders sürecinde bilgiye ulaşma yollarını kullanabilme 3) Aktif yaşlanmayı tanımlar 4) Yaşlılık sürecine ilişkin genel bilgileri tanımlar 5) Aktif yaşlanmanın belirleyicilerini açıklar 6) Aktif yaşlanmada koruyucu ve önleyici yaklaşımları açıklar 7) Aktif yaşlanmanın psiko-sosyal boyutunu tanımlar 8) Aktif yaşlanma ve yaşam boyu öğrenme, teknoloji ve yaşlı dostlu kent ilişkisini açıklar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı, Derse Giriş, Aktif Yaşlanmaya Genel Bakış | |
2) | Yaşlanma ve Aktif Yaşlanmaya Genel Bakış ve Yaşlanma Teorileri | |
3) | Yaşlanmaya Bağlı Bireylerde Görülen Değişimler | |
4) | Yaşlıların Sorunları | |
5) | Yaşlılarda Sık Görülen Sağlık Sorunları | |
6) | Yaşlı Sağlığı ve İnterdisipliner Ekip | |
7) | Aktif Yaşlanmanın Belirleyicileri | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Aktif Yaşlanmada Koruyucu ve Önleyici Yaklaşımlar I | |
10) | Aktif Yaşlanmada Koruyucu ve Önleyici Yaklaşımlar II | |
11) | Aktif Yaşlanmanın Psikososyal Boyutu | |
12) | Aktif Yaşlanma ve Yaşam Boyu Öğrenme | |
13) | Aktif Yaşlanma ve Teknoloji | |
14) | Aktif Yaşlanma ve Yaşlı Dostu Kentler | |
15) | Final Sınavları | |
16) | Final Sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanının ders notları.-Instructor's lecture notes. |
Diğer Kaynaklar: | Öğretim elemanının ders notları.-Instructor's lecture notes. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematik, bilim ve bilgisayar mühendisliği prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, hem teorik hem de pratik olarak, ve bu bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi. | |||||||||||
2) Etik prensiplere, mesleki ve etik sorumluluğa uygun davranma; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma | |||||||||||
3) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilik farkındalığı; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||||||||
4) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve bilgisayar mühendisliğine yansıyan dönemin sorunları hakkında bilgi sahibi olma; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık. | |||||||||||
5) Uygun analiz ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini tanımlama, formülleme ve çözebilme yeteneği. | |||||||||||
6) Belirli gereksinimleri karşılayan ve gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında çalışan karmaşık bilgisayar sistemleri, cihazlar veya ürünler tasarlama ve geliştirme yeteneği, modern tasarım yöntemlerini kullanma yeteneği. | |||||||||||
7) Sözlü ve yazılı iletişim becerileriyle etkili iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili raporlar yazabilme ve yazılı raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunumlar yapabilme, açık ve anlaşılır talimatlar verip alabilme yeteneği. | |||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında olma; bilgiye erişme yeteneği, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli yenileme yeteneği. | |||||||||||
9) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için kullanılan modern teknikleri ve araçları geliştirme, seçme ve kullanabilme yeteneği, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği. | |||||||||||
10) Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemleri veya araştırma konularının incelenmesinde deney planlama ve yürütme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama yeteneği. | |||||||||||
11) Çok disiplinli ekiplerde etkili bir şekilde çalışma yeteneği; bireysel çalışma becerileri. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, bilim ve bilgisayar mühendisliği prensipleri hakkında yeterli bilgiye sahip olma, hem teorik hem de pratik olarak, ve bu bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerine uygulayabilme becerisi. | |
2) | Etik prensiplere, mesleki ve etik sorumluluğa uygun davranma; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma | |
3) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi iş uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilik farkındalığı; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
4) | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve bilgisayar mühendisliğine yansıyan dönemin sorunları hakkında bilgi sahibi olma; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık. | |
5) | Uygun analiz ve modelleme tekniklerini kullanarak karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerini tanımlama, formülleme ve çözebilme yeteneği. | |
6) | Belirli gereksinimleri karşılayan ve gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında çalışan karmaşık bilgisayar sistemleri, cihazlar veya ürünler tasarlama ve geliştirme yeteneği, modern tasarım yöntemlerini kullanma yeteneği. | |
7) | Sözlü ve yazılı iletişim becerileriyle etkili iletişim kurabilme; en az bir yabancı dil bilgisi; etkili raporlar yazabilme ve yazılı raporları anlayabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkili sunumlar yapabilme, açık ve anlaşılır talimatlar verip alabilme yeteneği. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkında olma; bilgiye erişme yeteneği, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etme ve sürekli yenileme yeteneği. | |
9) | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemlerinin analizi ve çözümü için kullanılan modern teknikleri ve araçları geliştirme, seçme ve kullanabilme yeteneği, bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği. | |
10) | Karmaşık bilgisayar mühendisliği problemleri veya araştırma konularının incelenmesinde deney planlama ve yürütme, veri toplama ve analiz etme, sonuçları yorumlama yeteneği. | |
11) | Çok disiplinli ekiplerde etkili bir şekilde çalışma yeteneği; bireysel çalışma becerileri. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 96 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 124 |