Yönetim Bilişim Sistemleri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI224
Ders İsmi: Aktif Yaşlılık
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SEVDE ŞANAL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör.Sevde Şanal
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; öğrencilerin aktif yaşlanmanın önemini kendi ifadeleriyle açıklaması, aktif yaşlanmanın belirleyicileri ve aktif yaşlanma sürecinde etki eden ve rol oynayan faktörlerin bilinerek yaşlılık süreci ile ilişkilendirebilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: • Aktif Yaşlanmaya Genel Bakış
• Yaşlanma ve Aktif Yaşlanmaya Genel Bakış ve Yaşlanma Teorileri
• Yaşlanmaya Bağlı Bireylerde Görülen Değişimler
• Yaşlıların Sorunları
• Yaşlılarda Sık Görülen Sağlık Sorunları
• Yaşlı Sağlığı ve İnterdisipliner Ekip
• Aktif Yaşlanmanın Belirleyicileri
• Aktif Yaşlanmada Koruyucu ve Önleyici Yaklaşımlar I
• Aktif Yaşlanmada Koruyucu ve Önleyici Yaklaşımlar II
• Aktif Yaşlanmanın Psiko-sosyal Boyutu
• Aktif Yaşlanma ve Yaşam Boyu Öğrenme
• Aktif Yaşlanma ve Teknoloji
• Aktif Yaşlanma ve Yaşlı Dostu Kentler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Aktif Yaşlılık dersinde geçen temel kavramları hatırlayabilme
2) Ders sürecinde bilgiye ulaşma yollarını kullanabilme
3) Aktif yaşlanmayı tanımlar
4) Yaşlılık sürecine ilişkin genel bilgileri tanımlar
5) Aktif yaşlanmanın belirleyicilerini açıklar
6) Aktif yaşlanmada koruyucu ve önleyici yaklaşımları açıklar
7) Aktif yaşlanmanın psiko-sosyal boyutunu tanımlar
8) Aktif yaşlanma ve yaşam boyu öğrenme, teknoloji ve yaşlı dostlu kent ilişkisini açıklar

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı, Derse Giriş, Aktif Yaşlanmaya Genel Bakış
2) Yaşlanma ve Aktif Yaşlanmaya Genel Bakış ve Yaşlanma Teorileri
3) Yaşlanmaya Bağlı Bireylerde Görülen Değişimler
4) Yaşlıların Sorunları
5) Yaşlılarda Sık Görülen Sağlık Sorunları
6) Yaşlı Sağlığı ve İnterdisipliner Ekip
7) Aktif Yaşlanmanın Belirleyicileri
8) Ara Sınav Haftası
9) Aktif Yaşlanmada Koruyucu ve Önleyici Yaklaşımlar I
10) Aktif Yaşlanmada Koruyucu ve Önleyici Yaklaşımlar II
11) Aktif Yaşlanmanın Psikososyal Boyutu
12) Aktif Yaşlanma ve Yaşam Boyu Öğrenme
13) Aktif Yaşlanma ve Teknoloji
14) Aktif Yaşlanma ve Yaşlı Dostu Kentler
15) Final Sınavları
16) Final Sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanının ders notları.-Instructor's lecture notes.
Diğer Kaynaklar: Öğretim elemanının ders notları.-Instructor's lecture notes.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir.
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır.
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar.
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur.
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 96
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 124