Dersin Amacı: |
Sinema ve televizyonun temel öğelerinden biri olan senaryo yazımının kuramsal ve uygulama boyutlarını öğretmeyi içeren ders, öğrencilere film senaryosunun öğelerini, senaryo yazımında kullanılan teknikleri öğreterek klasik dramatik yapıda bir senaryo yazmalarını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Anlatı ve senaryo anlatısı, dramatik yapının tarihsel gelişimi, senaryo metninin tarihsel ve kuramsal gelişimi, 3 Perdeli senaryo yapısı, kahramanın yolculuğu, Amerikan ve Fransız senaryo yazma biçimi, logline, sinopsis, tretman, ayrımlama senaryosu, çekim senaryosu, senaryo yapısında öykü anlatımı çeşitleri, çekim, sahne, sekans yapısı, durum öyküsü, olay öyküsü, uyarlama, belgesel senaryosu. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş, kaynakların ve dönem ders planının tanıtılması.Anlatı, Anlatının özellikleri, Senaryo anlatısını diğer anlatılardan ayıran özellikler |
Seymour Chatman, Öykü ve Söylem: Deki Yay., Umberto Eco, Anlatı Ormanlarında Altı Gezinti: Can Yay. |
2) |
Film senaryosunun tanımı, Genel özellikleri. Gösterim: The Crowd: King Vidor |
Öktem Başol, Senaryo Kitabı: Senaryo Yazım Teknikleri ve Film Öyküleri: İthaki Yay. |
3) |
Senaryo metninin tarihsel gelişimi, Avrupa ve Amerika. Gösterim: Borton Fink: Ethan &Joel Coen |
Öktem Başol, Senaryo Kitabı: Senaryo Yazım Teknikleri ve Film Öyküleri: İthaki Yay. |
4) |
Aritoteles'in Poetika'sında dramatik yapının unsurları: Mimesis, Katharsis, Trajedi, komedi. |
Aristoteles, Poetika: Can yay. |
5) |
Aritoteles'in Poetika'sında dramatik yapının unsurları: Mimesis, Katharsis, Trajedi, komedi. Durum ve Olay öyküleri. |
Aristoteles, Poetika: Can yay.
Feridun Akyürek: Senaryo Yazımı Kitabı, Ö.Nilay Erbalaban Gürbüz çalışma notları Uygulama |
6) |
Senaryo Kuramı Açısından Kahramanın Yolculuğu, Öykü kurma tekniği. Gösterim: Oz Büyücüsü:Victor Fleming |
Christopher Vogler, Yazarın Yolculuğu: Okuyan Us Yay. |
7) |
Senaryo Kuramı Açısından Üç Perdeli Yapı, Düğümler, Doruk Noktalar.Gösterim: All About Eve:Joseph Mankiewicz |
Syd Field, Senaryo Yazımının Temelleri: Alfa Yay. |
8) |
ARA SINAV |
|
9) |
Senaryo Yazım Aşamaları ve Temel Senaryo Terimleri: Logline, Storyline, Sinopsis, Sahne Dökümü, Geliştirim Senaryosu, Ayrımlama ve Çekim Senaryosu |
Öktem Başol, Senaryo Kitabı: Senaryo Yazım Teknikleri ve Film Öyküleri: İthaki Yay. |
10) |
Senaryo Yazım Aşamaları ve Temel Senaryo Terimleri: Logline, Storyline, Sinopsis, Sahne Dökümü, Geliştirim Senaryosu, Ayrımlama ve Çekim Senaryosu |
Öktem Başol, Senaryo Kitabı: Senaryo Yazım Teknikleri ve Film Öyküleri: İthaki Yay. |
11) |
Senaryo metninin biçimsel özellikleri: Sahne başlığı, Anlatı dili, Didaskalya ve Ses Öğelerinin Amerikan Senaryo
Biçiminde Kullanımı |
Öktem Başol, Senaryo Kitabı: Senaryo Yazım Teknikleri ve Film Öyküleri: İthaki Yay. |
12) |
Senaryo metninin biçimsel özellikleri:Karakter, Diyalog, Dış ses, |
Öktem Başol, Senaryo Kitabı: Senaryo Yazım |
13) |
Uyarlama, Belgesel Film Senaryosu |
Öktem Başol, Senaryo Kitabı: Senaryo Yazım Teknikleri ve Film Öyküleri: İthaki Yay |
14) |
FİNAL SINAVI |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, diyalizin temel fiziksel ilkeleri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibidir. |
|
2) |
Nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. |
|
3) |
Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanır. |
|
4) |
Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir. |
|
5) |
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerinin farkında olup bunları çalışma ortamında kullanır. |
|
6) |
Diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir. |
|
7) |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. |
|
8) |
Takım çalışmasına yatkındır ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurma becerisi gelişmiştir. |
|
9) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
|
10) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
11) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
|
12) |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. İş güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahiptir. |
|
13) |
Diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır. |
|
14) |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
15) |
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. |
|