Dersin Amacı: |
Bu derste öğrencinin iletişim sürecini anlaması ve etkili bir şekilde kullanabilmesi, sözlü ve yazılı iletişimde temel yetkinliklere sahip olması, kendini ifade etme, iletişim kurma becerilerinin arttırılması, grup ve sağlık ekibi içinde etkin rol alabilmeyi öğrenmesi ve etkin iletişim sağlama yeteneğini geliştirilmesi amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi alan öğrencinin; iletişim kavramı, iletişimin insan ilişkilerindeki önemi ve iletişimi etkileyen faktörleri, insanın temel özellikleri ve gereksinimleri, etkili iletişim yöntemleri, sağlık iletişiminin önemi, grup dinamikleri ve gruplarda iletişim, terapötik iletişim, profesyonel iletişimin temelleri ve profesyonel iletişim becerileri, özel durumlarda kişilerle ve gruplarla iletişim kurma konularında bilgi sahibi olur. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma & Ders İzlencesi Sunumu
GİRİŞ (İletişimin önemi, dersin içeriği ve beklentiler)
|
|
2) |
İletişim Kavramı ve Süreci |
|
3) |
İletişim Öğeleri |
|
4) |
Sağlıkta İletişim Türleri |
|
5) |
Sağlık İletişiminde İletişim Modelleri |
|
6) |
İletişimde Algıların Rolü |
|
7) |
İletişimde Yapılan Algı Hataları |
|
8) |
Profesyonel İletişimin Temelleri |
|
9) |
Terapötik İletişim |
|
10) |
Terapötik İletişim Stratejileri |
|
11) |
Profesyonel İletişim Becerileri 1 |
|
12) |
Profesyonel İletişim Becerileri 2 |
|
13) |
Grup İçi İletişim Becerileri |
|
14) |
Özel Durumlarda İletişim |
|
15) |
Final Haftası |
|
16) |
Final Haftası |
|
16) |
Final Haftası |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
• İnci Çınarlı, Sağlık İletişimi ve Medya, Ankara: Nobel Yay. Dağ., 2008. - Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiberlin, 2016.
• Judith Lazar, İletişim Bilimi, çev. Cengiz Anık, Vadi Yayınları, Ankara
• Hasan Tutar, Kemal Yılmaz,Genel İletişim Kavram ve Modeller, Seçkin Yay. Ankara 2008
• Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si, İstanbul: İnkılâp Yayınevi, 2014
•
|
Diğer Kaynaklar: |
Michel Bourse ve Halime.Yücel, İletişim Bilimlerinin Serüveni, İstanbul: Ayrıntı Yay., 2012
• Marziye İlhan, Sağlık Çalışanlarının İletişimi, İstanbul: Beta Bas. Yay. Dağ., 2018Ders sunumları ve notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarını uygular. Radyasyonun zararlı etkisinden kendisini ve hastayı korumak için gerekli önlemleri alır. |
|
3) |
Tıbbi görüntüleme cihazlarının alt yapısını bilir, cihazların günlük bakım ve kontrollerini yapar. |
|
4) |
İş sağlığı ve güvenliği konularında bilgiye sahiptir. |
|
5) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir. |
|
6) |
Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. |
|
7) |
Radyolojik anatomiyi temel düzeyde bilir. Görüntülenen anatomik yapıları tanır. |
|
8) |
Tıbbi ve radyolojik terimleri bilir, etkin kullanır. |
|
9) |
Farklı tıp bilimleriyle etkili bir şekilde iletişim kurma ve çalışma becerisine sahiptir. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme prensibini benimser, alanındaki teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve öğrenir. |
|
11) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. |
|
12) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
13) |
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. |
|