Dersin Amacı: |
Bu derste öğrencinin iletişim sürecini anlaması ve etkili bir şekilde kullanabilmesi, sözlü ve yazılı iletişimde temel yetkinliklere sahip olması, kendini ifade etme, iletişim kurma becerilerinin arttırılması, grup ve sağlık ekibi içinde etkin rol alabilmeyi öğrenmesi ve etkin iletişim sağlama yeteneğini geliştirilmesi amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi alan öğrencinin; iletişim kavramı, iletişimin insan ilişkilerindeki önemi ve iletişimi etkileyen faktörleri, insanın temel özellikleri ve gereksinimleri, etkili iletişim yöntemleri, sağlık iletişiminin önemi, grup dinamikleri ve gruplarda iletişim, terapötik iletişim, profesyonel iletişimin temelleri ve profesyonel iletişim becerileri, özel durumlarda kişilerle ve gruplarla iletişim kurma konularında bilgi sahibi olur. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma & Ders İzlencesi Sunumu
GİRİŞ (İletişimin önemi, dersin içeriği ve beklentiler)
|
|
2) |
İletişim Kavramı ve Süreci |
|
3) |
İletişim Öğeleri |
|
4) |
Sağlıkta İletişim Türleri |
|
5) |
Sağlık İletişiminde İletişim Modelleri |
|
6) |
İletişimde Algıların Rolü |
|
7) |
İletişimde Yapılan Algı Hataları |
|
8) |
Profesyonel İletişimin Temelleri |
|
9) |
Terapötik İletişim |
|
10) |
Terapötik İletişim Stratejileri |
|
11) |
Profesyonel İletişim Becerileri 1 |
|
12) |
Profesyonel İletişim Becerileri 2 |
|
13) |
Grup İçi İletişim Becerileri |
|
14) |
Özel Durumlarda İletişim |
|
15) |
Final Haftası |
|
16) |
Final Haftası |
|
16) |
Final Haftası |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
• İnci Çınarlı, Sağlık İletişimi ve Medya, Ankara: Nobel Yay. Dağ., 2008. - Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiberlin, 2016.
• Judith Lazar, İletişim Bilimi, çev. Cengiz Anık, Vadi Yayınları, Ankara
• Hasan Tutar, Kemal Yılmaz,Genel İletişim Kavram ve Modeller, Seçkin Yay. Ankara 2008
• Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si, İstanbul: İnkılâp Yayınevi, 2014
•
|
Diğer Kaynaklar: |
Michel Bourse ve Halime.Yücel, İletişim Bilimlerinin Serüveni, İstanbul: Ayrıntı Yay., 2012
• Marziye İlhan, Sağlık Çalışanlarının İletişimi, İstanbul: Beta Bas. Yay. Dağ., 2018Ders sunumları ve notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak. |
1 |
2) |
İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak. |
3 |
3) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. |
3 |
4) |
Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak. |
3 |
5) |
Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. |
|
6) |
Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar. |
|
7) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek. |
3 |
8) |
Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek. |
|
9) |
Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek. |
|
10) |
Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak. |
3 |
11) |
Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak. |
|
12) |
Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek. |
|
13) |
Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. |
|
14) |
Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek. |
|
15) |
Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek. |
3 |
16) |
Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak. |
2 |
17) |
Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak. |
2 |