Dersin Amacı: |
Bu derste öğrencinin iletişim sürecini anlaması ve etkili bir şekilde kullanabilmesi, sözlü ve yazılı iletişimde temel yetkinliklere sahip olması, kendini ifade etme, iletişim kurma becerilerinin arttırılması, grup ve sağlık ekibi içinde etkin rol alabilmeyi öğrenmesi ve etkin iletişim sağlama yeteneğini geliştirilmesi amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi alan öğrencinin; iletişim kavramı, iletişimin insan ilişkilerindeki önemi ve iletişimi etkileyen faktörleri, insanın temel özellikleri ve gereksinimleri, etkili iletişim yöntemleri, sağlık iletişiminin önemi, grup dinamikleri ve gruplarda iletişim, terapötik iletişim, profesyonel iletişimin temelleri ve profesyonel iletişim becerileri, özel durumlarda kişilerle ve gruplarla iletişim kurma konularında bilgi sahibi olur. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma & Ders İzlencesi Sunumu
GİRİŞ (İletişimin önemi, dersin içeriği ve beklentiler)
|
|
2) |
İletişim Kavramı ve Süreci |
|
3) |
İletişim Öğeleri |
|
4) |
Sağlıkta İletişim Türleri |
|
5) |
Sağlık İletişiminde İletişim Modelleri |
|
6) |
İletişimde Algıların Rolü |
|
7) |
İletişimde Yapılan Algı Hataları |
|
8) |
Profesyonel İletişimin Temelleri |
|
9) |
Terapötik İletişim |
|
10) |
Terapötik İletişim Stratejileri |
|
11) |
Profesyonel İletişim Becerileri 1 |
|
12) |
Profesyonel İletişim Becerileri 2 |
|
13) |
Grup İçi İletişim Becerileri |
|
14) |
Özel Durumlarda İletişim |
|
15) |
Final Haftası |
|
16) |
Final Haftası |
|
16) |
Final Haftası |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
• İnci Çınarlı, Sağlık İletişimi ve Medya, Ankara: Nobel Yay. Dağ., 2008. - Aysel Aziz, İletişime Giriş, Hiberlin, 2016.
• Judith Lazar, İletişim Bilimi, çev. Cengiz Anık, Vadi Yayınları, Ankara
• Hasan Tutar, Kemal Yılmaz,Genel İletişim Kavram ve Modeller, Seçkin Yay. Ankara 2008
• Oskay, Ünsal. İletişimin ABC’si, İstanbul: İnkılâp Yayınevi, 2014
•
|
Diğer Kaynaklar: |
Michel Bourse ve Halime.Yücel, İletişim Bilimlerinin Serüveni, İstanbul: Ayrıntı Yay., 2012
• Marziye İlhan, Sağlık Çalışanlarının İletişimi, İstanbul: Beta Bas. Yay. Dağ., 2018Ders sunumları ve notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Problem çözme ve analitik düşünme yeteneklerini kazanır. |
1 |
2) |
Bilgisayar programlama, donanım ve yazılım temellerini, temel bilgisayar kavramlarını öğrenir. |
1 |
3) |
Problemlere göre algoritmalar geliştirir, temel algoritmalardan problemine uygun olanları ayırt etme becerisi kazanır. |
1 |
4) |
Nesneye yönelik programlama konseptini ve web programlamayı kavrar. |
2 |
5) |
Sayı tabanı sistemleri, temel elektronik ve bilgisayar donanımı bilgisini öğrenir. |
2 |
6) |
Mobil programlama becerisi edinir, mobil platformlar için uygulamalar geliştirir. |
2 |
7) |
Veritabanı tasarım ve kodlamasını yapar. |
2 |
8) |
Bilgisayar ağları, açık kaynak kodlu işletim sistemleri programlamayı ve kullanmayı öğrenir. |
2 |
9) |
İngilizce dilini etkin bir biçimde kullanır. |
1 |
10) |
Programlamanın ihtiyaçlarına göre uygun veri yapıları kullanmayı öğrenir. |
1 |
11) |
Bireysel ya da takım olarak yazılım geliştirir. |
2 |
12) |
Alanındaki gelişmeleri, son teknoloji araçlarını/uygulamalarını takip eder. |
2 |
13) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır, meslek etiği farkındalığına sahiptir. |
2 |